نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۷

دارندگان PS5 بیشتر از خریداران سایر برندها کنسول خود را پلتفرم اصلی بازی می‌دانند

تحقیقات جدید در بریتانیا نشان می‌دهند برخلاف بازیکنان سایر برندها، بیشتر خریداران پلی استیشن 5 کنسول‌ خود را پلتفرم اصلی بازی می‌دانند.

تحقیقات جدید گروه Ampere در میان بازیکنان بریتانیا نشان می‌دهد که ۷۱ درصد از خریداران نسخه دیسکی پلی استیشن 5 اعلام کرده‌اند که بیشترین استفاده را از این کنسول داشته‌اند؛ درواقع پلی استیشن 5 پلتفرم اصلی بازی آن‌ها بوده است. در همین حال، از بین خریداران کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به ترتیب ۴۸ درصد و ۳۵ درصد اعلام کرده‌اند این کنسول‌ها پلتفرم بازی اصلی آن‌ها است. در ادامه ۴۹ درصد از خریداران نینتندو سوییچ اعلام کردند بیشترین تجربه‌ی بازی آن‌ها روی این پلتفرم است.

به نظر می‌رسد این آمار به خوبی نشان می‌دهد که بخش اعظمی از بازیکنانی که کنسو‌ل‌های ایکس باکس به‌ویژه کنسول اقتصادی ایکس باکس سری اس را خریداری کرده‌اند، از آن‌ها به‌عنوان «سیستم‌های گیم‌پس» و پلتفرم ثانویه بازی استفاده می‌کنند. تا حدودی جای تعجب دارد که طبق این آمار، تنها ۴۳ درصد از بازیکنانی که نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 را دارند، آن را سیستم اصلی بازی خود می‌دانند. این موضوع احتمالا نشان می‌دهد که طرفداران وفادار سونی بیشتر نسخه دیسکی پلی استیشن 5 را خریداری کرده‌اند.

همچنین تحلیل‌های گروه Ampere نشان می‌دهد که یکی از دلایلی که بسیاری از دارندگان پلی استیشن 5 آن را پلتفرم بازی اصلی خود می‌دانند، این است که آن‌ها فقط یک کنسول برای تجربه‌ی بازی‌ها دارند. در تحلیل Ampere آمده است: «بااین‌حال ین موضوع به‌طور کامل نمی‌تواند اختلاف آماری نسخه دیسکی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را که به‌عنوان رقیب مستقیم آن به‌طور همزمان وارد بازار شد در این تحقیق توجیه کند».

بازی های ایکس باکس گیم پس

پس از انتشار این داده‌ها، پیرس هاردینگ-رول که به‌عنوان تحلیلگر بازی‌ها در گروه Ampere فعالیت دارد، تحلیل‌های بیشتری را در توییتر ارائه کرد. او توضیح داد:

«در بازاری که اکثر گیمرهای کنسولی، بازی‌ها را روی چند برند مختلف از کنسول‌ها تجربه می‌کنند، نقش پلتفرم اصلی بازی پیامدهای بزرگی برای درآمدزایی کاربران، ارزش طول عمر و سهم بازار دارد. اکنون روزهای اولیه نسل جدید است اما این تحلیل به خوبی نشان می‌دهد که استراتژی انحصاری سونی و قدرت برند [پلی استیشن] هنوز به‌طور قابل توجهی توسط استراتژی سرویس گیم پس مایکروسافت در بریتانیا مختل نشده است. البته این تحقیق زمان صرف شده روی کنسول‌های مختلف را نشان نمی‌دهد؛ بنابراین ممکن است این نسبت به مرور تغییر کند و سال ۲۰۲۳ سال بزرگی برای گیم پس و انحصاری‌های مایکروسافت باشد».

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با ما و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده