// پنجشنبه, ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۶

احتمال تاخیر در معامله اکتیویژن بلیزارد تا سال ۲۰۲۴

بااینکه مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد قصد داشتند معامله ادغام را در سال میلادی جاری تکمیل کنند، احتمال تاخیر آن تا سال ۲۰۲۴ وجود دارد.

هر دو شرکت مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد امیدوار بودند معامله بین آن‌ها در همین سال میلادی به‌اتمام برسد، اما جدول برنامه کمیسیون تجارت فدرال (FTC) نشان می‌دهد احتمال دارد این معامله تا سال ۲۰۲۴ با تاخیر مواجه شود. این برنامه می‌گوید آخرین جلسات مرتبط با معامله تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ (۲ آگوست ۲۰۲۳) شروع نخواهد شد و احتمالا این جلسات چند ماه طول خواهند کشید.

در جدول آمده آخرین جلسه استماع مقدماتی تا ساعت ۲۱:۳۰ روز ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ (۱ آگوست) به وقت تهران شروع نمی‌شود و بعد جلسات استماع اصلی، دقیقا ساعت ۱۸:۳۰ فردای آن روز شروع خواهد شد. ماه‌های پیش از این جلسات برای ارائه شواهد، پیشنهاد و پاسخ به اتهامات مشخص شده است. به گزارش گیمز رادار، این تاریخ تنها زمان شروع جلسات است که انتظار می‌رود چند ماه طول بکشد.

اگر چنین تاخیری برای جلسات رخ بدهد، آنگاه احتمال دارد معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت تا سال ۲۰۲۴ تاخیر بخورد. تاکنون کمیسیون تجارت فدرال به‌خاطر مخالفت با این معامله شناخته شده است و آنها در ابتدای ماه دسامبر گذشته اعلام کردند به دنبال مسدود کردن معامله هستند. زیرا باعث می‌شود مایکروسافت از رقبای ایکس باکس و گیم پس پیشی بگیرد.

بعد از آن ردموندی‌ها این اداره تنظیم رقابت را به خلاف قانون بودن متهم کردند؛ هرچند خیلی زود از این صحبت‌های بحث‌برانگیز خود عقب کشیدند. به‌هرصورت، به‌نظر می‌رسد این معامله چالش‌برانگیز همچنان ادامه داشته باشد و برای مدتی طولانی بحث پیرامون آن تمام نشود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده