نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۱

احتمال معرفی هدست واقعیت مجازی اپل در بهار ۲۰۲۳

رسانه بلومبرگ گزارش داد که هدست واقعیت مجازی اپل برای معرفی در بهار سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است.

در میان تازه‌ترین اخبار باری مطلع شدیم که احتمالا شرکت Apple پس از سال‌ها توسعه آماده رونمایی از هدست واقعیت مجازی مورد انتظار خود باشد. با استناد به آخرین نسخه خبرنامه Power On رسانه بلومبرگ، شرکت اپل در نظر دارد تا در بهار سال ۲۰۲۳ هدست خود را معرفی کند. این رونمایی پیش از رویداد WWDC یا کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل انجام خواهد شد و سپس در پاییز سال ۲۰۲۳ برای خریداری در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

مارک گورمن در این گزارش می‌نویسد: «اپل قبلا این دستگاه را در اختیار تعداد معدودی از توسعه‌دهنگان نرم‌افزار باسابقه قرار داده است تا کار روی برنامه‌های ثرد-پارتی را آغاز کنند». همان‌طور که بلومبرگ گزارش داد، این هدست واقعیت مجازی که Reality Pro نام دارد، از سیستم‌عامل جدیدی با نام xrOS استفاده می‌کند. این دستگاه یک هدست واقعیت ترکیبی نیز به‌حساب می‌آید که امکان بهرمندی از تجارب واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را فراهم می‌آورد.

در گزارش بلومبرگ به جزئیات دیگری نظیر وضوح، تجهیزات جانبی و سازگاری‌های هدست واقعیت مجازی اپل اشاره نشده است. انتظار می‌رود که این اطلاعات در زمان رونمایی رسمی اپل از این هدست در اختیار طرفدارها قرار بگیرد.

شرکت HTC اخیرا هدست واقعیت مجازی جدیدی با نام Vive XR Elite را معرفی کرد که ۱۱۰۰ دلار قیمت دارد. در آن‌سو شرکت متا هدست واقعیت مجازی تازه Meta Quest Pro را در اختیار دارد که با برچسب قیمتی ۱۵۰۰ دلار روانه بازار می‌شود. هنوز هیچ سخنی از قیمت هدست VR شرکت اپل به میان نیامده است، اما عرضه آن در محدوده قیمتی مشابه تعجب‌آور نخواهد بود؛ به‌خصوص که برای نام‌گذاری این هدست از کلمه Pro استفاده شده است.

مارک گورمن می‌گوید که شرکت اپل منابع خود را به کار گرفته است تا درخصوص عرضه بدون تأخیر و مشکل هدست واقعیت مجازی Reality Pro اطمینان حاصل کند: «با اینکه شرکت اپل مشکلاتی برای رسیدگی در زمینه‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار، خدمات و نحوه‌ی بازاریابی و فروش دارد، اما حساب ویژه‌ای روی این محصول باز کرده است».


منبع Insider_Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده