نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۶

FTC تاکنون گفت‌وگو قابل اتکا با مایکروسافت برای حل پرونده خرید اکتیویژن نداشته است

به‌گفته‌ی FTC تاکنون هیچ‌گونه گفت‌وگوی واقعی و قابل اتکا بین مایکروسافت و این کمیسیون برای حل پرونده خرید اکتیویژن بلیزارد برقرار نشده است.

به‌تازگی کمیسیون تجارت فدرال (FTC) ایالات متحده اعلام کرده است که تاکنون هیچ‌گونه مذاکره‌ی واقعی با مایکروسافت در مورد خرید پیشنهادی ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد نداشته است. به گزارش رویترز جیمز وینگارتن، وکیل FTC در یک جلسه پیش از دادگاه ادعا کرده است که دو طرف تاکنون گفتگوهای سازنده و واقعی نداشته‌اند. البته به‌طور کلی هنوز مشخص نیست تاکنون FTC و مایکروسافت بر سر این پرونده تا چه اندازه با یکدیگر گفت‌وگو و ارتباط داشته‌اند.

بااین‌حال غیرممکن نیست که هر دو طرف بتوانند قبل از دادگاه و با ارائه‌ی یک سری امتیازات به توافق برسند. اخیرا مایکروسافت اشاره کرد که حداقل هنوز قانون‌گذارهای اتحادیه اروپا و بریتانیا این معامله را مسدود نکرده‌اند. هرچند انتظار می‌رود ظرف چند ماه آینده تصمیم‌گیری نهایی آن‌ها انجام شود. در ماه دسامبر، FTC اعلام کرد که قصد دارد برای جلوگیری از خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، شکایتی را مطرح کند. FTC ادعا دارد که این خرید باعث خواهد شد مایکروسافت بتواند رقبای خود را در زمینه‌ی کنسول‌‌، سرویس‌های اشتراکی و تجارت بازی‌های ابری سرکوب کند.

پس از این ادعای FTC دو شرکت مایکروسافت و اکتیویژن به این ادعا پاسخ دادند و با اشاره به مجموعه محبوب Call of Duty و احتمال انحصاری شدن آن پس از این خرید، ادعا کردند که تصاحب یک بازی توسط سازنده‌ی کنسول رتبه سوم نمی‌تواند صنعت بسیار رقابتی بازی را خراب کند.

ادغام مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد | Xbox & Activision Blizzard

مایکروسافت در ادامه ادعا کرد: «این واقعیت که رقیب اصلی ایکس‌ باکس تاکنون از پذیرش پیشنهاد ما خودداری کرده است، منحل کردن خریدهای به نفع مصرف‌کنندگان را توجیه نمی‌کند. ارائه محتوا با کیفیتی بالا به روش‌های بیشتر و با قیمت‌های پایین‌تر به مصرف‌کنندگان، هدفی است که قوانین ضدانحصارگرایی باید به ترویج آن بپردازند، نه اینکه از آن جلوگیری کنند».

FTC در طرح شکایت خود مدعی شده است که سابقه‌ی مایکروسافت نشان می‌دهد دسترسی این شرکت به بازی‌های باارزش به مانند Starfield و Redfall سبب شده است که ایکس باکس آن‌ها را انحصاری کند. این در حالی است که این شرکت پیش از خرید بتسدا به مدیران سازمان ضدانحصارگرایی اروپا تضمین‌هایی داده بود که انگیزه‌ی آن‌ها از این خرید، جلوگیری از عرضه‌ی بازی‌ها روی کنسول‌های رقیب نخواهد بود.

مایکروسافت در ادامه این ادعاها را رد کرد و در عین حال تأیید کرد که «سه بازی» آینده‌ی بتسدا که همگی برای بازی به‌صورت تک نفره یا کوآپ طراحی شده‌اند، انحصارا روی پلتفرم پی سی و کنسول‌های ایکس باکس عرضه خواهند شد.

نظر شما درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده