نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

بروزرسانی روز اول بازی The Witcher 3 حتی برای نسخه‌های غیرقانونی نیز منتشر می‌ شود

احتمالا می‌دانید که نسخه‌ی GOG بازی The Witcher 3: Wild Hunt زودتر از زمان انتشار رسمی این عنوان در سایت‌های تورنت منتشر شده است. شاید این اتفاق عجیب باشد، اما برخورد سازنده‌ی بازی با این موضوع به مراتب جالب‌تر است.

معمولا در چنین شرایطی ناشران بازی‌ها به اقدامات بازدارنده و مجازات کردن استفاده‌کنندگان از نسخه‌های غیرقانونی روی می‌آورند، اما سی‌دی پراجکت رد، سازنده‌‌ی The Witcher 3 نشان داد که یک استودیوی متفاوت و استثنایی است. این شرکت اعلام کرد حتی بازیکنانی که از نسخه‌ی غیرقانونی این بازی استفاده می‌کنند هم می‌توانند بروزرسانی روز اول آن را دریافت کرده و از بهبود‌هایی که این بروزرسانی در کیفیت بازی به وجود می‌آورد استفاده کنند!

بله، سی‌دی پراجکت رد نه تنها استفاده از بروزرسانی بازی‌‌اش را محدود نکرده بلکه آن را در اختیار تمام بازیکن‌ها قرار داده است. این استودیو قبلا نیز اعلام کرده که برای The Witcher 3 از قفل‌های امنیتی و DRM استفاده نمی‌کند. با اینکه صدها نفر در این استودیو ماه‌ها برای ساخت این بازی تلاش کرده‌اند، اما سی‌دی پراجکت رد انتخاب نسخه‌ی پولی یا غیرقانونی را به عهده‌ی خود بازیکن‌ها می‌گذارد. چنین سیاست‌هایی است که این استودیو را به یکی از محبوب‌ترین سازندگان بازی‌های ویدئویی نزد بازیکن‌ها تبدیل کرده است.

بروزرسانی روز اول The Witcher 3 همزمان با انتشار این بازی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت در دسترس خواهد بود. این بروزرسانی که مشکلات نرخ فریم بازی را برطرف می‌کند، پس از دانلود و نصب، به طور خودکار در بازی اجرا می‌شود. سی‌دی پراجکت رد اعلام کرده که این بروزرسانی برای تمام پلتفرم‌ها عرضه می‌شود و به ارتقای عملکرد فنی و همچنین رفع مشکلات بافت‌های بازی می‌پردازد.

The Witcher 3: Wild Hunt دو روز دیگر برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود. اکثر منتقدان نقدهای خود را از این بازی منتشر کرده‌اند و تقریبا تمام نمرات مثبت و عالی هستند. میانگین امتیازات The Witcher 3 تا این لحظه ۹۲ از ۱۰۰ است. جالب است بدانید که وبسایت گیم‌اسپات به این بازی نمره‌ی کامل ۱۰ از ۱۰ اعطا کرده است.

منبع: DSO Gaming


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده