// شنبه, ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۴

واکنش دلهره‌آور دشمنان به پلک زدن بازیکن در بازی ترسناک The Dark Pictures: Switchback VR

در بازی Switchback VR دشمنانی وجود دارند که به لطف سیستم ردگیری چشمی PSVR2، با پلک زدن شما حرکت می‌کنند.

بازی The Dark Pictures: Switchback VR ساخته استودیو سوپرمسیو گیمز که اثری واقعیت‌مجازی است، به‌شکلی جذاب و ترسناک از قابلیت‌های هدست PSVR2 شرکت Sony بهره خواهد برد. این بازی ترسناک از سیستم ردگیری چشم هدست واقعیت‌مجازی جدید سونی استفاده کرده تا شما را با دشمنانی روبرو کند که هنگام پلک زدن حرکت خواهند کرد.

در مقاله‌ای در مجله اج شماره ۳۸۰ درمورد این حیله که بازی از آن استفاده خواهد کرد، جزئیات بیشتری منتشر شده است. نوع خاصی از دشمنان هنگام پلک زدن بازیکن جابجا می‌شوند و شما باید از این قضیه به نفع خود استفاده کنید تا آنها را شکست دهید. توضیح کامل این بخش بدین‌گونه است:
«دری که دستورالعمل پلک نزن روی آن نوشته شده، به اتاقی از مانکن‌های آغشته به خون که نقاب دارند، منتهی خواهد شد. بدن‌های آنان در حالات غیرطبیعی قرار دارد. در نهایت دیگر کاری نمی‌توان کرد و اجازه می‌دهیم پلکمان بسته شود. وقتی دوباره باز شود، چیدمان مانکن‌ها تغییر کرده یا خودشان آن را عوض کرده‌اند. پلکی دیگر و دوباره رخ می‌دهد؛ با این تفاوت که یکی از آنان زنده شده. با تکرار این روند، یاد می‌گیریم به صورت تاکتیکی از چشم خود استفاده کنیم و تنها وقتی اسلحه آماده است، پلک بزنیم».

هدست واقعیت مجازی PS VR2

این حقه در صنعت آثار ترسناک محبوب است و احتمالا مشهورترین مورد آن Weeping Angels از دکتر هو است. با اینکه خود این طرح برای خواندن یا دیدن در تلویزیون ترسناک است، اما تجربه کردن آن مراحل جدیدی از ترس و غوطه‌وری را به شما تزریق خواهد کرد. الخاندرو آرکه گالاردو، کارگردان بازی در همین مقاله اشاره کرده است آنها مجبور به استفاده از ویژگی‌های سخت‌افزاری PSVR2 نیستند:

«ما در حال طراحی خود مرحله بودیم و بعد پرسیدیم با استفاده از تمامی مواردی که در اختیار ما قرار دارد، چگونه آن را واقعی‌تر کنیم؟ پس درحالی‌که بازی Switchback VR سخت‌افزار پیشرفته هدست واقعیت‌مجازی را نشان می‌دهد، این کار با روشی طبیعی و تاثیرگذار صورت پذیرفته است».

بازی The Dark Pictures: Switchback VR یکی از آثار زمان عرضه هدست پلی‌استیشن وی‌آر ۲ خواهد بود و در روز ۳ اسفند (۲۲ فوریه) روی پلی استیشن 5 به دست گیمرها می‌رسد.


منبع Mp1st
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده