نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۴

تشکیل یک اتحادیه توسط استودیو Proletariat اکتیویژن بلیزارد

استودیو Proletariat متعلق به اکتیویژن بلیزارد برای رسیدن به خواسته‌های خود به تشکیل یک اتحادیه می‌پردازد.

به تازگی بازیسازان فعال در مجموعه‌ی Proletariat متعلق به شرکت اکتیویژن بلیزارد یک اتحادیه را تشکیل داده‌اند. این اتحادیه شامل طیف گسترده‌تری از اعضای استودیو به مانند آزمایش‌کنندگان بخش کنترل کیفیت و کارمندان بخش‌های انیمیشن، طراحی، مهندسی و تولید خواهد بود. این مجموعه در حساب توییتر اعلام کرد: «ما هیجان‌زده هستیم تا اعلام کنیم کارمندان Proletariat از مدیریت خواسته‌اند که به طور داوطلبانه اتحادیه‌ی ما یعنی Proletariat Workers Alliance را به رسمیت بشناسد».

همانطور که توسط Game Developer گزارش شده است، اتحاد کارکنان Proletariat یا به اختصار PWA از مدیریت اکتیویژن بلیزارد خواسته است تا اتحادیه خود را به طور داوطلبانه به رسمیت بشناسد. آن‌ها اتحادیه خود را با همکاری یک اتحادیه سراسری دیگر به نام Communication Workers of America یا CWA تشکیل داده‌اند و برای نهایی شدن تشکیل این اتحادیه به هیئت ملی روابط کاری، نهادی که تشکیل اتحادیه‌ها را در ایالات متحده مدیریت می‌کند، درخواست داده‌اند.

پرتاب گلوله آتشین در بازی  Spellbreak

Proletariat در واقع متشکل از توسعه‌دهندگان بازی چند نفره Spellbreak است که پس از خریده شدن توسط اکتیویژن بلیزارد، برای تعطیلی آن در اوایل سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. به گفته‌ی اکتیویژن بلیزارد، توسعه دهندگان Spellbreak قرار است پس از تعطیلی Proletariat روی سری World of Warcraft کار کنند.

داستین یاست، مهندس نرم‌افزار Proletariat، در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی گفت: «همه در صنعت بازی‌های ویدیویی شهرت اکتیویژن بلیزارد را برای ایجاد یک محیط کاری نامناسب می‌دانند؛ بنابراین در اوایل امسال، زمانی که ما شنیدیم که این شرکت قصد دارد استودیو Proletariat را تصاحب کند، شروع به گفتگو کردیم که تا بتوانیم از فرهنگ کاری بزرگی که در اینجا ایجاد کرده‌ایم، محافظت کنیم. با تشکیل اتحادیه و مذاکره برای یک قرارداد، مطمئن می‌شویم که در آینده می‌توانیم بهترین عملکرد خود را داشته باشیم و تجربیه‌های نوآورانه‌ای را در مرز توسعه‌ی بازی ایجاد کنیم».

پرتاب سنگ به سمت دشمنان در بازی  Spellbreak

اتحادیه‌ی Proletariat از شرکت اکتیویژن بلیزارد خواستار مرخصی با حقوق منصفانه، گزینه‌های دورکاری و اضافه‌کاری داوطلبانه است. در سال گذشته چند تیم در استودیوهای متعلق به اکتیویژن بلیزارد به مانند تیم‌های کنترل کیفیت در ریون سافتور و بلیزارد آلبانی به تشکیل اتحادیه پرداخته‌اند. با این حال Proletariat به عنوان یک استودیوی کامل و بزرگتر از یک گروه تخصصی به مانند تیم تخصصی کنترل کیفیت به شمار می‌آید که درخواست تشکیل یک اتحادیه برای رسیدن به حقوق منصفانه‌ی خود را داده است.

در همین حال شرکت مایکروسافت که همچنان به دنبال خرید اکتیویژن بلیزارد است، قبلا با سازمان CWA قراردادی امضا کرده است تا در صورتی که کارمندان استودیوهای خریداری‌شده تصمیم به عضویت در اتحادیه‌ها را داشته باشند، مایکروسافت موضع بی‌طرف خود را حفظ کرده و فرآیندهای تشکیل اتحادیه را تسهیل کند.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع PCgamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده