نویسنده: فراز پاشایی
// چهار شنبه, ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۵

الدن رینگ در صدر فهرست بازی‌ های رهاشده و تکمیل‌شده سال ۲۰۲۲

طبق اطلاعات منتشر شده، بازی Elden Ring در سال ۲۰۲۲ بیش‌ترین تعداد کاربرانی را داشته است که این اثر را به‌ پایان رسانده‌اند یا آن را رها کرده‌اند.

بدون شک سال ۲۰۲۲ را ‌می‌توان به نام بازی Elden Ring ثبت کرد. آخرین ساخته استودیو بازی‌سازی Fromsoftware با ترکیب المان‌های نام آشنای سبک سولزلایک و جهان‌باز توانست موفقیت‌های زیادی را برای سازندگان این بازی به ارمغان بیاورد. برنده عنوان بهترین بازی سال در رویداد گیم اواردز ۲۰۲۲، یک اثر اکشن با المان‌های نقش آفرینی است که موفق شد به یکی از تحسین شده‌ترین و پرفروش‌ترین آثار امسال تبدیل شود.

آثار قبلی استودیو فرام سافتور با توجه ماهیت خاص خود، کاربران زیادی را با چالش‌های متنوع و سختی‌های زیادی مواجه کرد. حالا در جریان تازه‌ترین اخبار دنیای بازی، بازی Elden Ring در صدر جدول بازی‌های تکمیل شده سال جاری میلادی است. جالب است بدانید بازی الدن رینگ صدر جدول بازی‌های رها‌شده را نیز به خود اختصاص داده است. براساس داده‌های موجود در HowLongToBeat، نزدیک به ۶۰۰۰ نفر از کاربران این وبسایت در گزارش‌های خود اعلام کرده‌اند که این بازی سولزلایک را تجربه و آن را به پایان رسانده‌اند.

بررسی بازی Stray استودیو BlueTwelve و شرکت آناپورنا اینتراکتیو

دومین جایگاه متعلق به بازی Stray است. اثر مستقلی که روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی عرضه شد. این بازی شما را در نقش یک گربه قرار می‌دهد. برنده عنوان بهترین بازی مستقل سال از طرف مراسم گیم اواردز ۲۰۲۲، توسط ۴۰۰۰ کاربر تکمیل شده و پایان رسیده است. همچنین بازی Pokémon Legends: Arceus جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. این اثر توسط ۲۵۰۰ نفر از کاربران تکمیل شده است.

بااین‌حال در داده‌‌های موجود نکته قابل‌توجه دیگری نیز به چشم می‌خورد. بازی Elden Ring بیشترین تعداد افرادی را به خود اختصاص داده است که تجربه این بازی را رها کرده‌اند. در حال حاضر ۲۶۱ نفر از تجربه این بازی منصرف شده‌اند. رقم اعلام‌شده بیش از دو برابر نسبت به آثار دیگر سال ۲۰۲۲ بیشتر است. عدد ذکر شده شاید کوچک به نظر برسد اما نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. از طرفی دیگر نیز طبق داده‌ها، به‌نظر می‌رسد نیمی از افرادی که این بازی را تجربه کرده‌اند هرگز به انتهای آن نرسیده‌اند.

در آمار اعلام شده نکات جالب دیگری نیز به چشم می‌خورد. آخرین ساخته استودیو فرام سافتور طولانی‌ترین بازی سال جاری میلادی بوده و بیشترین تعداد بررسی‌ها را به خود اختصاص داده است. بازی The Last of Us Part I مثبت‌ترین واکنش‌ها را با خود به‌همراه داشته و بازی Diablo Immortal بدترین واکنش‌ها را دریافت کرده است.

نظر عزیزان شما چیست؟ دیدگاه‌های خود را در مورد آخرین اخبار بازی با زومجی اشتراک بگذارید.


منبع kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده