نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۲

اشاره نیل دراکمن به ساختار و اتاق نویسندگان بازی جدید ناتی داگ

نیل دراکمن، رئیس استودیو ناتی‌داگ به‌تازگی صحبت‌هایی کوتاه در رابطه با بازی جدید این تیم بازی‌سازی شرکت سونی را مطرح گرد.

طبق اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است، استودیو ناتی داگ احتمالا در سال ۲۰۲۳ بازی چندنفره و آنلاین بزرگ The Last of Us را عرضه خواهد کرد. در همین حین براساس اخبار بازی به‌صورت رسمی می‌دانیم که ناتی داگ پروژه یا پروژه‌های دیگری نیز در دست تولید دارد. به‌تازگی خود نیل دراکمن، خالق سری بازی لست آو آس و کارگردان بازی آنچارتد ۴ راجع به بازی جدید استودیو NaughtyDog که هنوز معرفی نشده است، اطلاعاتی جالب را ارائه داد.

نیل دراکمن در پروژه‌ی جدید ناتی‌داگ به‌عنوان سرپرست گروه نویسندگان، با همکاری چند نویسنده‌ی مختلف داستان را سر و شکل می‌دهد

مدت‌ها است که برخی از نشانه‌ها به ساخت یک IP/سری جدید توسط ناتی‌داگ اشاره دارند. در همین حین شایعه‌ای قابل اعتنا راجع به امکان تولید بازی The Last of Us Part III هم مطرح شده است. در مصاحبه‌ی اخیر اعضای ناتی داگ با مجله‌ی New Yorker در مورد پخش سریال اقتباسی The Last of Us در شبکه‌ی HBO، به یک نکته‌ی جالب در مورد بازی بزرگ بعدی استودیو اشاره شده است. مصاحبه‌ی مذکور با سوالی در مورد رویکرد نیل دراکمن، کارگردان سری The Last of Us، برای ساخت بازی‌های آینده ناتی داگ به پایان می‌رسد.

وی در این بخش اشاره کرد که چگونه با جذب گوستاوو سانتائولایا، آهنگساز برنده‌ی جایزه اسکار برای ساخت موسیقی متن اولین بازی سری، هم تیمی‌های خود را غافلگیر کرد و سپس هالی گراس با سابقه‌ی کار روی سریال Westworld را برای همکاری در نوشتن داستان دنباله‌ی آن به خدمت گرفت. ظاهرا دراکمن قصد دارد همچنان به جذب نیروهای حرفه‌ای از سینما و تلویزیون برای ساخت بازی‌های ناتی داگ ادامه دهد؛ به طوری که اخیرا به یکی از فیلمبردارهای آثار شبکه‌ی HBO پیشنهاد اضافه شدن به تیم توسعه‌ی بازی ویدئویی را داده است.

لوگو ناتی داگ به ریاست ایوان ولز و نیل دراکمن

در ادامه‌ی مصاحبه مشخص می‌شود که تولید پروژه‌ی بعدی نیل دراکمن بیشتر شبیه یک سریال تلویزیونی است و با تمامی آثار قبلی ناتی داگ تفاوت دارد. همچنین مشخص شد که دراکمن قصد ندارد سناریوی این بازی را به‌تنهایی یا با مشارکت یک نویسنده دیگر بنویسد، بلکه در عوض آن را توسط اتاقی از نویسندگان تولید خواهد کرد؛ بنابراین به نظر می‌رسد که نویسندگان زیادی در روایت داستان بازی بعدی ناتی داگ همکاری می‌کنند و دراکمن سرپرست گروه نویسندگان است.

لازم به ذکر است که این مقاله نشان نمی‌دهد که بازی بعدی ناتی داگ یک محصول اپیزودیک خواهد بود و به نظر می‌رسد بیشتر در مورد رویکرد سازنده در نگارش داستان آن بوده است. چرا که در سریال‌های تلویزیونی بزرگ که قسمت‌های زیادی دارند، خالق اصلی معمولا در نقش سرپرست گروه نویسندگان با چند فیلم‌نامه‌نویس حرفه‌ای همکاری می‌کند.

واضح است که دراکمن به‌شدت از نتیجه‌ی کار روی اقتباس تلویزیونی The Last of Us شبکه‌ی HBO رضایت دارد. او مطمئنا از برخی از مواردی که طی روند تولید آن آموخته است، در شغل اصلی خود یعنی توسعه‌ی بازی‌های ویدئویی استفاده خواهد کرد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی را با تیم زومجی و سایر کاربرها به اشتراک گذارید.


منبع Pushsquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده