نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۷

مایکروسافت: Final Fantasy 7 و Silent Hill 2 هرگز برای ایکس باکس منتشر نخواهند شد

مایکروسافت می‌گوید که شماری از بازی‌های پرطرفدار اسکوئر انیکس، فرام سافتور و کونامی روی ایکس باکس عرضه نخواهند شد.

اظهارنظر‌ها و جدال لفظی بین مایکروسافت و سونی بر سر مسئله‌ی اکتیویژن بلیزارد شاید یک روز خاتمه پیدا کند اما این کشمکش‌ها بعضاً اطلاعاتی را در اختیار ما گذاشته که شاید به هیچ نحو دیگری به‌دست ما نمی‌رسیدند. درواقع اسناد و مدارک حقوقی زیادی که طی یک سال گذشته بین دادگاه و این شرکت‌ها رد و بدل شده، جزئیاتی از تصمیمات و برنامه‌هایی را فاش کرده که تا به امروز از آن‌ها مطلع نبودیم.

به‌تازگی ظاهرا مایکروسافت در ماه اکتبر مدعی شده که بازی‌های Final Fantasy 7 Remake و فاینال فانتزی 16، ریمیک Silent Hill 2 و Bloodborne همگی انحصاری دائمی پلی استیشن هستند و هرگز روی ایکس باکس عرضه نخواهند شد. موضوعی هیچوقت به‌طور قطعی توسط اسکوئر انیکس، کونامی و سونی اعلام نشده بود اما مایکروسافت صراحتاً به آن اشاره کرده است. Final Fantasy 7

با اینکه این موضوع خبر بدی برای دارندگان کنسول‌های ایکس باکس و طرفداران این بازی‌ها و اکوسیستم مایکروسافت است، اما می‌تواند ادله خوبی برای پیشبرد اهداف مایکروسافت در پرونده اکتیویژن بلیزارد باشد. مایکروسافت در این اسناد اشاره‌ای به اینکه چطور از این موضوع خبر دارد نداشته و مشخص نیست که این ادعا براساس دانسته‌های اینسایدرها بیان شده یا اینکه حاصل حدس و گمان و تعبیر اشتباه منابع اینترنتی است.

به هر حال بازهم نمی‌توان با قطعیت گفت که این بازی‌ها تا همیشه انحصاری دائمی سونی خواهند ماند یا نه، اما معمولاً ناشرها این قبیل اطلاعات را به‌صورت عمومی منتشر نمی‌کنند.


منبع metro
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده