نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۸

بازار جهانی بازی‌ های ویدیویی تا پایان سال به ۱۸۴ میلیارد دلار خواهد رسید

مطابق گزارش های منتشر شده، میزان ارزش بازار بازی‌های کامپیوتری در پایان سال ۲۰۲۲ به رقم ۱۸۴ میلیارد دلار خواهد رسید.

مؤسسه تحقیقاتی آماری Newzoo در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد میزان درآمد بازار بازی‌ها درانتهای سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۸۴/۴ میلیارد دلار رسیده است.

این رقم در حدود ۴/۳ درصد از آمار درآمد این بازار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که بازگشت بازار به سطح استاندارد خود پیش از دو سال قرنطینه‌های گسترده و در نتیجه جهش غافل‌گیر کننده‌‌ی میزان درآمد این صنعت را نشان می‌دهد.

بازار بازی‌های موبایلی نیز با درآمد ۹۲/۲ میلیارد دلاری، نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته در حدود ۶/۴ درصد کاهش داشته است. آمار فروش بازی‌های کنسولی نیز به‌دلیل کاهش نسبی عرضه‌ی بازی‌های بزرگ یا AAA، با رقم ۵۱/۸ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته در حدود ۴/۲ درصد کاهش درآمد داشته است. دراین‌میان بازار فروش بازی‌های پلتفرم پی‌سی با حدود ۱/۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته، به رقم ۳۸/۲ میلیارد دلار رسیده است.

این مؤسسه همچنین آمار خود از ۱۰ بازی برتر براساس تعداد کاربران فعال ماهانه روی تمامی پلتفرم‌ها را منتشر کرده است که مطابق انتظار، شاهد حضور فورتنایت، ماین‌کرافت و GTA V در صدر جدول هستیم. البته این آمار شامل داده‌های این بازی‌ها در بازارهای چین و هند نمی‌شود.

از سوی دیگر انتظار می‌رود در حدود ۳۰ میلیون مشترک سرویس‌های بازی ابری، ۲/۴ میلیارد دلار برای تمدید اشتراک یا خرید اشتراک جدید برای دستگاه‌های دیجیتالی خود هزینه کرده باشند. بازار بازی‌های واقعیت مجازی نیز از درآمد ۱/۸ میلیارد دلاری در سال جاری به حدود ۳/۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ خواهد رسید که ظاهرا طبق تخمین تحلیل‌گران، انتشار هدست‌های PSVR2 سونی و کوئست شرکت متا نقش مهمی در جهش ۱/۵ میلیارد دلاری این بازار خواهد داشت.

تحلیل‌گران این مؤسسه همچنین انتظار دارند که میزان مجموع درآمدی بازار بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ به رقم ۲۱۱/۲ میلارد دلار برسد. در آن زمان میزان درآمد بازی های موبایلی دو پلتفرم گوگل پلی و اپ استور اپل، به رقم ۱۰۳/۱ میلارد دلار خواهد رسید. ارزش بازار بازی‌های ابری نیز در حدود ۸/۲ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است. که در مجموع تداوم رشد مستمر بازی‌های موبایلی و VR در سالیان آینده را نشان می‌دهد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع 80Level
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده