نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۹

نمایش طراحی کنترلر دوال سنس اج کنسول PS5 در ویدیو جدید سونی

کانال رسمی پلی استیشن در یوتیوب با یک ویدیو جدید نشان داد تیم سونی به چه شکل کنترلر جدید DualSense Edge را طراحی کرده است و به عرضه‌ی عمومی می‌رساند.

ویدیو جدید کانال پلی استیشن در یوتیوب، به توضیحاتی در خصوص نحوه‌ی طراحی کنترلر جدید PS5 با نام رسمی دوال سنس اج اختصاص دارد. سونی در توضیحات خود راجع به ویدیو می‌نویسد: «این ویدیو با نگاهی به پشت صحنه طراحی اولین کنترلر رده بالا و با قابلیت شخصی‌سازی پلی استیشن، اطلاعات دقیقی از منبع الهام فرم فاکتور بدنه‌ی دسته و مجموعه‌ی ویژگی‌های آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد».

در ادامه‌ی این توضیحات می‌خوانیم: «علاوه‌بر این، در ویدیو برای اولین‌بار چگونگی شخصی‌سازی کارکرد دست با رابط کاربری کنسول پلی استیشن 5 را مشاهده می‌کنیم».

دانلود ویدیو از آپارات

کنترلر DualSense Edge در تاریخ ۲۶ ژانویه سال ۲۰۲۳ (۶ بهمن ۱۴۰۱) در اختیار گیمرهای سراسر جهان قرار خواهد گرفت. قیمت مورد نظر سونی برای این محصول رده‌بالا، ۱۹۹.۹۹ دلار است. علاوه‌بر این، ماژول‌های استیک کنترلر قابل تعویض دوال سنس نیز از همین تاریخ با قیمت ۱۹.۹۹ دلار قابل خریداری خواهند بود. در حال حاضر امکان پیش سفارش دوال سنس اج و ماژول‌های استیک قابل تعویض آن در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی شامل انگلستان، فرانسه، آلمان، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ ازطریق PlayStation Direct فراهم شده است.

سونی ازطریق وبسایت The Verge تأیید کرد که عمر باتری کنترلر دوال سنس اج اندکی از نسخه‌ی اولیه آن کمتر است. ظاهرا دلیل این مسئله اضافه شدن ویژگی‌های بیشتر در همان فرم فاکتور قبلی و طراحی ارگونومیک نسخه اورجینال دوال‌سنس بیان شده است.

سونی می‌گوید: «هدف ما ارائه یک توازن خوب میان زمان عملکرد بدون سیم دسته و همچنین ویژگی‌های رده بالا و جذاب به کاربرها است. ضمن اینکه کابل USB بلندتر دسته می‌تواند برای کسانی که ترجیح می‌دهند به‌جای توقف بازی در زمان اتمام شارژ باتری با اتصال سیم به سیستم از آن استفاده کنند، گزینه مناسبی باشد».

در پایان نظرات خود را درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده