نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۱

در سال ۲۰۲۲ بیش از ۹۴ درصد از فروش بازی‌ها در سراسر جهان دیجیتالی بوده است

طبق آمار منتشر شده، بیش از ۹۴ درصد از فروش‌ بازی‌های ویدئویی در سراسر جهان به صورت دیجیتالی بوده است.

در دهه‌ی گذشته شاهد بودیم که رسانه‌های دیجیتال بر بازار سرگرمی تسلط پیدا کرده‌اند که در این میان بازی‌های ویدئویی نقش بسیار پررنگی داشته‌اند. حال سال به سال، گزارش‌ها و داده‌های فروش منتشر می‌شوند که نشان می‌دهد با ادامه کاهش فروش فیزیکی بازی‌ها، فروش دیجیتالی آن‌ها همچنان رو به افزایش است. به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۲ شاهد اختلاف بسیار زیاد میان فروش فیزیکی و دیجیتالی بازی‌های مختلف بوده‌ایم.

طبق داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط GamesIndustry، بیش از ۷۲ درصد از کل فروش جهانی بازی‌های کنسولی در سال ۲۰۲۲ به صورت دیجیتال بوده است و فروش فیزیکی تنها ۲۸ درصد این آمار را به خود اختصاص داده است. در همین حال، در بخش فروش بازی‌های پی سی این اختلاف فروش بسیار بزرگتر است؛ به طوری که ۹۸ درصد از کل فروش بازی‌ها روی این پلتفرم در سال ۲۰۲۲ به صورت دیجیتالی بوده است.

گوست در بازی Call of Duty: Modern Warfare 2

برای همه پلتفرم‌ها در مجموع ۹۴.۲ درصد از کل فروش بازی‌ها در سراسر جهان دیجیتالی و تنها ۵.۸ درصد آن مربوط به فروش فیزیکی است. البته باید توجه داشت که تعدادی از ناشران به مانند نینتندو وجود دارند که داده‌های فروش دیجیتال محصولات خود را به صورت عمومی به اشتراک نمی‌گذارند. با توجه به این موارد، اعداد نهایی احتمالا حداقل کمی متفاوت خواهند بود. در هر صورت موضوعی که مشخص می‌شود این است که سهم فروش بازی‌ها به صورت دیجیتالی هر سال رو به افزایش است.

در مجموع درآمد جهانی بازی‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۷۲.۸ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است. در مقایسه، درآمد جهانی بازی‌های فیزیکی برای سال ۱۰.۷ میلیارد دلار است که حدود ۱۰ درصد نسبت به آمار سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

نظر شما درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده