نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۸

محکومیت ۵۲۰ میلیون دلاری اپیک گیمز بخاطر نقض حریم خصوصی کودکان

شرکت اپیک گیمز جریمه‌ی ۵۲۰ میلیون دلاری سازمان FTC به‌دلیل نقض حریم خصوصی کودکان را پذیرفته است.

شرکت اپیک گیمز در مجموع به پرداخت ۵۲۰ میلیون دلار به‌دلیل ادعاهای سازمان FTC مبنی بر نقض قوانین حریم خصوصی کودکان و استفاده از روش‌های مختلف جهت فریب بازیکنان برای خریدهایی که هرگز قصد انجام آن را در بازی Fortnite نداشتند، محکوم شده است. سازمان FTC با این جریمه‌ی سنگین اپیک گیمز یک رکورد جدید را در صنعت بازی به ثبت رسانده است. به‌گفته‌ی این سازمان، ۲۷۵ میلیون دلار از جریمه نقدی اپیک گیمز برای نقض قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان گرفته خواهد شد و ۲۴۵ میلیون دلار نیز توسط FTC به مصرف‌کنندگان بازگشت داده می‌شود.

FTC ادعا کرده است که تنظیمات پیش فرض اپیک گیمز برای ارتباطات صوتی و متنی در Fortnite برای کودکان مضر است. به‌گفته‌ی این سازمان، تنظیمات پیش فرض مذکور همراه‌با نقش اپیک گیمز درکنار هم قرار دادن کودکان و نوجوانان با افراد غریبه برای تجربه‌ی بازی فورتنایت به کودکان و نوجوانان آسیب می‌رساند. همچنین کودکان و نوجوانان در بازی Fortnite مورد آزار و تهدید قرار گرفته‌اند که ممکن است آن‌ها را در معرض مسائل خطرناک آسیب‌زای روانی مانند خودکشی قرار دهد. FTC مبلغ ۲۷۵ میلیون دلار از جریمه اپیک گیمز را به وزارت خزانه‌داری ایالات متحده پرداخت می‌کند و باقی آن را به بازیکنان فورتنایت پرداخت خواهد کرد.

علاوه‌بر پرداخت این جریمه، اگر اپیک گیمز نتواند رضایت والدین کودکان را کسب کند یا کاربرانی کمتر از ۱۳ سال سن داشته باشند، باید تمام اطلاعات شخصی جمع‌آوری شده از آن‌ها را از بین ببرد. همچنین این شرکت باید یک برنامه‌ی حفظ حریم خصوصی را ایجاد کند که برای رسیدگی به مسائل فهرست شده توسط FTC مناسب باشد و توسط یک گروه مستقل مورد بازرسی منظم قرار گیرد.

محیط فصل دوم از چپتر سوم بازی Fortnite

FTC در مورد تاکتیک‌هایی صحبت کرده است که درواقع الگوهای تیره نامیده می‌شوند و اپیک گیمز برای فریب دادن بازیکنان از آن‌ها استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد این الگو با کمک تغییر پیکربندی دکمه‌ها بازیکنان را برای خرید فریب داده است. FTC در این‌باره می‌گوید: «به‌عنوان مثال، بازیکنان می‌توانند هنگام تلاش برای فعال کردن بازی از حالت خواب یا زمانی‌که بازی در صفحه لودینگ قرار دارد یا با فشار دادن یک دکمه‌ی جانبی خاص حین تلاش برای دیدن پیش‌نمایش یک آیتم، حساب خود را شارژ کنند».

FTC معتقد است این تاکتیک‌ها منجر به صدها میلیون دلار هزینه‌ی غیرمجاز برای مصرف‌کنندگان شده است. FTC در ادامه ادعا کرد اپیک گیمز تماس‌های مصرف‌کنندگان و کارمندان برای تغییر مواردی مانند ارتباطات صوتی و متنی پیش‌فرض خود را نادیده گرفته است و زمانی‌که به این تغییرات رضایت داده، اوضاع همچنان بدتر شده است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده