نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۲

واکنش جی کی رولینگ، نویسنده هری پاتر به بایکوت Hogwarts Legacy

جی کی رولینگ، نویسنده هری پاتر که نقش مستقیم او در توسعه بازی Hogwarts Legacy انکار شده بود، درباره دعوت به عدم حمایت از این بازی واکنش نشان داد.

جی.کی رولینگ نویسنده مجموعه کتاب‌های هری پاتر به افرادی که به‌خاطر مخالفت با نظرات او می‌گویند که هیچ‌کس نباید بازی Hogwarts Legacy را بخرد، واکنش نشان داد. او گفت کسانی که به این دلایل از بازی کردن Hogwarts Legacy خودداری می‌کند، باید از خواندن کتاب‌ها و تماشای فیلم‌های این مجموعه هم امتناع کند.

پاسخ رولینگ بعد از اظهارات جسی ارل، نویسنده و فیلمساز مطرح شده که گفته بود: «از آنجایی که رولینگ از Hogwarts Legacy برای ادامه رویکرد خود استفاده می‌کند، حمایت از بازی Hogwarts Legacy مضر و آسیب زا است.»

رولینگ در اظهارات طعنه آمیز خود درباره طرز تفکر جسی ارل نوشته که «انسان‌های درست کار واقعی نه‌تنها کتاب‌ها و فیلم‌ها، بلکه کتابخانه و هر چیزی که تصویر جغد روی آن دارد یا سگ‌های خانگی خود را هم می‌سوزانند.»

جی کی رولینگ

رولینگ در سال‌های اخیر به‌دلیل اظهار نظرات جنجالی خود به‌طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است. صراحت او درباره این موضوعات باعث شد تا دنیل ردکلیف، اما واتسون و روپرت گرینت، بازیگران فیلم‌های هری پاتر علیه این نویسنده مصاحبه کنند. 

شرکت برادران وارنر، ناشر بازی Hogwarts Legacy نیز به‌نوعی خود را از رولینگ فاصله داده و در بیانیه‌ای که در سال ۲۰۲۰ منتشر کردند، رسماً اعلام شد که رولینگ مستقیماً در این پروژه نقشی نداشته است. هرچند در این متن تلاش شد تا هنر نویسندگی او تحسین شود. دیوید حداد، رئیس شرکت Warner Bros. Interactive Entertainment نیز درباره او گفته بود که «او حق دارد نظر شخصی خود را در رسانه‌های اجتماعی بیان کند.»

بازی Hogwarts Legacy در تاریخ ۱۰ فوریه‌ ۲۰۲۳ (۲۱ بهمن ۱۴۰۱) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پی سی، در تاریخ ۴ آوریل (۱۵ فروردین ۱۴۰۲) برای ایکس باکس وان پلی استیشن 4 و سرانجام در تاریخ ۲۵ ژوئیه (۳ مرداد ۱۴۰۲) برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده