نویسنده: هومن فلاحی
// دوشنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۷

رئیس اکتیویژن بلیزارد از این مجموعه جدا می‌شود

دنیل الگری، رئیس و مدیر اجرایی ارشد مجموعه‌ی اکتیویژن بلیزارد، اعلام کرد در پایان سال جاری مالی از این مجموعه جدا خواهد شد.

در جریان درگیر‌ی‌ها و کشمکش‌های قانونی میان شرکت اکتیویژن بلیزارد، مایکروسافت و کمیسیون تجارت فدرال دولت ایالات متحده آمریکا (FTC)، حالا دنیل الگری، مدیر اجرایی ارشد و رئیس این مجموعه اعلام کرده است در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۱ فروردین ۱۴۰۲) پس از دو سال از مدیریت این مجموعه‌ی بزرگ استعفا می‌دهد. هنوز اطلاعات بیشتری درباره‌ی علت جدایی الگری منتشر نشده است، اما سخنگوی شرکت اکتیویژن بلیزارد می‌گوید الگری برای دنبال‌ کردن موقعیت‌های جدید، تصمیم به ترک این مجموعه گرفته است.

این در حالی است که هنوز ابهامات زیادی درخصوص سرنوشت مدیریتی این مجموعه در سال آینده وجود دارد و در صورت نهایی شدن قرارداد خرید این شرکت توسط مایکروسافت، قطعا شاهد تغییرات بنیادین و ساختاری بزرگی در تیم مدیریتی این مجموعه که در سال‌های اخیر با چالش‌ها و بحران‌های زیادی رو‌به‌رو بوده است، خواهیم بود. البته با وجود جدایی الگری از این مجموعه، بابی کوتیک، مدیرعامل جنجالی و نه‌چندان محبوب اکتیویژن همچنان در موقعیت فعلی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

طبق اسناد منتشر شده توسط کمیسیون تجارت فدرال دولت ایالات متحده و دیگر مراجع قانونی در سال گذشته، کوتیک تنها مدیر در تمامی این شرکت است که در قرارداد فعلی خود، بندهای ضمانتی سفت‌و‌سختی درخصوص دریافت مبلغی در حدود چند صد میلیون دلار در صورت فروش مجموعه‌ی اکتیویژن بلیزارد یا اخراج از موقعیت فعلی خود به هر عنوانی دارد. بنابراین حتی در صورت عبور از دشواری‌های قانونی رودروی مایکروسافت در نبرد تصاحب اکتیویژن بلیزارد، این شرکت همچنان با معضلاتی جدی برای اخراج این مدیر جنجالی روبه‌رو خواهد بود.

هفته‌ی گذشته نیز FTC رسما اعلام کرد قصد دارد با طرح یک شکایت در دادگاه عالی این کشور، از انجام معامله‌ی ۶۹ میلیارد دلاری خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت جلوگیری کند. این کمیسیون معتقد است در صورت انجام این معامله، مایکروسافت این قدرت را به‌دست خواهد آورد تا برتری ناعادلانه‌ای نسبت به رقبای تجاری کنسول‌های بازی ایکس باکس، سرویس استریم ابری بازی این برند و سرویس اشتراک بازی همواره در حال رشد گیم‌ پس داشته باشد.

بسیاری از مراجع قانونی در اروپا و بریتانیا نیز از نزدیک این معامله و درگیری‌های مروبط به آن را زیر نظر دارند. با وجود تلاش‌های مایکروسافت برای برطرف سازی نگرانی‌های موجود، سازمان CMA بریتانیا و تیم بررسی‌کننده‌ی اتحادیه اروپا هنوز رای قطعی و نهایی خود بابت تایید یا رد این قرارداد تأثیرگذار در صنعت بازی را اعلام نکرده‌اند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده