// پنجشنبه, ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۲

تسلط پلی استیشن بر بازار باعث می‌شود خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت صحیح باشد

یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت می‌گوید معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط این شرکت درست است؛ زیرا سونی بر بازار تسلط دارد.

درمیانه بررسی معامله خرید اکتیویژن بلیزارد کینگ توسط شرکت مایکروسافت در ادارات تنظیم رقابت در سراسر جهان، یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت ادعا دارد این معامله صحیح است چون شرکت سونی بر بازار کنسول تسلط دارد. برد اسمیت، نایب رئیس مایکروسافت در جریان نشست سالانه سهام‌داران درباره این معامله افزود:

«پرونده FTC (کمیسیون تجارت فدرال آمریکا) درواقع مبتنی بر بازاری است که برای آن‌ها شناخته شده که می‌گویند دو شرکت و دو محصول دارد؛ سونی پلی استیشن و مایکروسافت ایکس باکس. اگر به بازار جهانی نگاه کنید، سونی هفتاد درصد بازار را در اختیار دارد و ما ۳۰ درصد را در اختیار داریم. پس اولین چیزی که یک قاضی باید تصمیم بگیرد این است که آیا شکایت FTC پرونده‌ای است که باعث ترویج رقابت شده یا در عوض واقعا پرونده‌ای است که از بزرگ‌ترین رقیب دربرابر رقابت محافظت می‌کند».

اسمیت در ادامه به تعداد بازی‌های انحصاری منتشر شده توسط سونی و مایکروسافت اشاره می‌کند. او با استناد به ۲۸۶ بازی انحصاری پلی استیشن در مقایسه با ۵۹ بازی انحصاری ایکس باکس می‌گوید فکر نمی‌کند تبدیل شدن این ۵۹ به ۶۰ خطری برای رقابت باشد: «پس قاضی حقوق اداری باید تصمیم بگیرد آیا رفتن از ۵۹ به ۶۰ چنان برای رقابت خطرساز است که باید جلوی این معامله را بگیرد یا خیر».

گفتنی است کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا رسما اعلام کرده بود با طرح یک شکایت، قصد جلوگیری از خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری Activision Blizzard توسط مایکروسافت را دارد. در همین حال مایکروسافت که قبلا مطمئن بود معامله خرید اکتیویژن بلیزارد نهایتا در تیر ۱۴۰۲ (ژوئن ۲۰۲۳) تمام می‌شود، پس از شکایت FTC می‌گوید دیگر نمی‌تواند درباره‌ی زمان آن نظر قطعی بدهد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده