// سه شنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۲

احتمال عرضه بازی های Call of Duty روی سرویس پلی استیشن پلاس

شرکت مایکروسافت به سونی پیشنهاد جدیدی داده است که طی آن اجازه می‌دهد مجموعه Call of Duty در سرویس پلی استیشن پلاس هم قرار بگیرند.

بنابر گزارش بلومبرگ، در آخرین تلاش مایکروسافت برای گرفتن تاییدیه معامله خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد، یکی از پیشنهادهای این شرکت به سونی این است که اجازه دهد پس از تکمیل معامله، بازی‌های Call of Duty به عنوان بخشی از آثار سرویس پلی استیشن پلاس قرار بگیرند. در ادامه آمده است مایکروسافت این پیشنهاد جدید را علاوه بر پیشنهاد قبلی که قول داده بود مجموعه Call of Duty به مدت ده سال برای پلی استیشن عرضه شود، ارائه کرده است.

این گزارش ادعا دارد شرکت سونی هنوز جواب مثبت به پیشنهاد جدید ردموندی‌ها نداده است. لازم‌به‌ذکر است بسیاری از تحقیقات ادارات تنظیم رقابت مثل سازمان رقابت و بازار (Competition and Markets Authority/CMA) انگلیس، کمیسیون اروپایی و به‌تازگی کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا (FTC) حول محور این بود که مالکیت مایکروسافت روی مجموعه CoD می‌تواند باعث شود این بازی بخشی از سرویس اشتراکی پی‌سی/ایکس باکس گیم پس باشد.

گفتنی است تاکنون سه اداره تنظیم رقابت در برزیل، عربستان سعودی و صربستان معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرده‌اند. از طرف دیگر کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا رسما اعلام کرده با طرح یک شکایت، قصد جلوگیری از  این خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری را دارد. سازمان CMA بریتانیا و برخی از تیم‌های دیگر نیز همچنان مشغول بررسی برنامه‌ی شرکت Microsoft برای خرید شرکت Activision Blizzard هستند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده