// دوشنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

عرضه بازی Diablo 4 در تاریخ اعلام‌شده بدون کرانچ ممکن نیست

در گزارش تازه منتشرشده، کارمندانی که سابقه کار روی دیابلو 4 را دارند، توضیح دادند که رسیدن بازی به تاریخ انتشار اعلام‌شده بدون کرانچ ممکن نیست.

در همین هفته بود که در مراسم گیم اواردز شرکت بلیزارد تاریخ عرضه بازی Diablo 4 را اعلام کرد که قرار است در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ (۶ ژوئن ۲۰۲۳) عرضه شود. حال واشنگتن پست گزارشی منتشر کرده است که ادعا می‌کند با پانزده توسعه‌دهنده سابق و کنونی این بازی صحبت کرده است و آن‌ها می‌گویند رسیدن به این تاریخ عرضه بدون اضافه‌کاری قابل‌توجه، سخت خواهد بود.

یکی از کارمندان بلیزارد آلبانی دراین‌باره افزود: «ما در نقطه‌ای هستیم که دیگر نمی‌خواهند بازی را با تأخیر مواجه کنند. پس ما باید با آن‌ها همراهی کنیم و بفهمیم چه مقدار حاضر هستیم به خود آسیب وارد کنیم تا مطمئن شویم بازی در وضعیت خوبی منتشر شود». در ادامه گزارش آمده تیم دیابلو برای بیش از یکسال با جدایی کارمندان رو‌به‌رو شده است و توسعه‌دهندگان سابق آن به‌دنبال شرایط کاری و حقوق بهتر هستند.

سال گذشته بود که بازی Diablo IV تا سال ۲۰۲۳ تأخیر خورد و در آن زمان بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد دلیل افت ارزش سهام شرکت را همین موضوع اعلام کرده بود؛ آن هم درحالی‌که شکایت‌های متعددی درمورد تبعیض و آزارواذیت علیه این شرکت ثبت شده بود. یکی از سرپرستان سابق بازی دیابلو ۴ گفته بود این حرف «به‌گونه‌ای است که حس کردیم او اتوبوس را از روی ما رد کرد (تقصیرات را گردن ما انداخت تا خود از گزند انتقادات دور باشد)».

یکی از سخن‌گویان اکتیویژن بلیزارد به واشنگتن پست گفت که شرکت «به‌طور منظم درباره سلامت حرفه‌ای کارمندان نظرسنجی می‌کند و آخرین نتایج مثبت‌ترین آن‌ها در طی سال‌ها بوده است». در مقابل یکی از کارمندان بلیزارد آلبانی درباره روزهای مداومی که دوازده ساعت کار در شرکت تجربه کردند، صحبت کرد: «این شرایط سلامت من را تحت تاثیر قرار داده، در روابط من از منظر عاطفی و خانوادگی تأثیرگذار بوده است و [به شکل منفی] روی قابلیت من از لذت بردن از هر چیز اثر می‌گذارد».

بازی Diablo 4 در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ (۶ ژوئن ۲۰۲۳) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده