نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۷

فیل اسپنسر: پلی استیشن با کوچکتر کردن ایکس باکس تلاش برای رشد بیشتر می‌کند

فیل اسپنسر در آخرین اظهارات خود درباره قرارداد اکتیویژن بلیزارد، سونی را به تلاش برای کوچکتر کردن ایکس باکس برای رشد بیشتر پلی استیشن متهم کرد.

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت در گفت‌وگو با پادکست Second Request یک بار دیگر به اظهارنظر درباره روند تأیید قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد و تلاش سونی برای جلوگیری از این معامله پرداخت. او در بخشی از صحبت‌های خود سونی را «مخالف اصلی قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن» معرفی می‌کند و معتقد است سونی «تلاش می‌کند تا برتری خود در بازار کنسول‌ها را حفظ کند. آن‌ها این کار را با کوچکتر کردن ایکس باکس انجام می‌دهند.»

«سونی در مقایسه با ما دیدگاه بسیار متفاوتی نسبت به صنعت بازی دارد. آن‌ها بازی‌های خود را از روز اول روی پی سی عرضه نمی‌کنند و علاقه‌ای برای در دسترس گذاشتن آثار خود در سرویس‌های اشتراکی ندارند.»

تلاش ادامه دار مایکروسافت برای نهایی کردن تصاحب بزرگ‌ترین ناشر ترد پارتی صنعت بازی با توجه ویژه‌ای از سوی سونی و نهادهای نظارتی در کشورهای مختلف جهان مواجه شده است. مایکروسافت در دفاع از این معامله‌ی بزرگ و ۶۸.۷ میلیارد دلاری، به‌نهادهای نظارتی کشور نیوزلند اعلام کرد که محصولات اکتیویژن بلیزارد، بازی‌های منحصر‌به‌فردی به‌شمار نمی‌آیند.

فیل اسپنسر درباره پلی استیشن

از سوی دیگر سازمان کمیسیون تجارت فدرال دولت ایالات متحده آمریکا (FTC) رسما اعلام کرد قصد دارد با طرح یک شکایت در دادگاه عالی این کشور، از انجام معامله‌ی ۶۹ میلیارد دلاری خرید مجموعه‌ی بزرگ Activision Blizzard توسط مایکروسافت جلوگیری کند.

بسیاری از مراجع قانونی در اروپا و بریتانیا نیز از نزدیک این معامله و درگیری‌های مروبط به آن را زیر نظر دارند. با وجود تلاش‌های مایکروسافت برای برطرف سازی نگرانی‌های موجود، سازمان CMA بریتانیا و تیم بررسی‌کننده‌ی اتحادیه اروپا هنوز رای قطعی و نهایی خود بابت تایید یا رد این قرارداد تأثیرگذار در صنعت بازی را اعلام نکرده‌اند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود راجع به جدیدترین اخبار بازی را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده