نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۱

اضافه شدن پشتیبانی از Ray Traced Reflections در آپدیت جدید بازی GTA V

راک‌استار گیمز رسما اعلام کرد همزمان با انتشار به‌روزرسانی ماه دسامبر بازی GTA Online، پشتیبانی از فناوری Ray-Traced Reflections به این بازی محبوب اضافه می‌شود.

روز گذشته راک‌استار گیمز با انتشار اولین جزئیات از آپدیت بزرگ ماه دسامبر بازی GTA Online، از اضافه شدن فناوری Ray-Traced Reflections که به نمایش دقیق و همزمان بازتاب نورها روی سطوح مختلف جهان بازی می‌شود خبر داد. این قابلیت در حالت گرافیکی Fidelity Mode در دسترس دارندگان نسخه نسل نهمی بازی خواهد بود.

البته هنوز مشخص نیست که آیا این به‌روزرسانی جدید فناوری Ray-Traced Reflections را به بخش داستانی و تک‌نفره‌ی GTA V نیز اضافه خواهد کرد یا خیر، اما ظاهرا این قابلیت گرافیکی سنگین تنها برای دارندگان نسخه‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس این بازی که تابستان امسال عرضه شد در دسترس خواهد بود و پلتفرم ایکس باکس سری اس توانایی‌های گرافیکی لازم برای پشتیبانی از این فناوری را نخواهد داشت.

فناوری ری‌تریسینگ برای سایه‌های جهان بازی یکی از موارد قابل‌توجه به‌روزرسانی گرافیکی نسل نهمی این بازی بود که از زمان انتشار، بسیاری از گیمرها و هواداران منتظر اضافه شدن قابلیت Ray-Traced Reflections که روی بازتاب دقیق انعکاس نورها و اشیا تمرکز دارد، بودند که حالا با انتشار این آپدیت، این قابلیت برای بازیکنان فراهم شده است.

البته بهبودهایی جزئی که کاربران از ماه‌ها پیش خواستار اضافه شدن آن به بازی بودند نیز بخشی از این آپدیت جدید خواهند بود. قابلیت مدیریت مخاطبان موبایل‌های iFruit و امکان دسترسی به تمامی محتویات Hao’s Special Works بدون کامل کردن مسابقه‌ی معارفه‌ای اولیه، رسیدن سریع‌تر اتوموبیل‌های خریداری شده به گاراژ شخصی بازیکن‌ها و تغییراتی دیگر در سیستم اقتصادی بازی از دیگر محتوایی هستند که راک‌استار از عرضه‌ی آن‌ها در هفته‌های آینده خبر داده است.

راک‌استار هنوز از تاریخ دقیق انتشار این به‌روزرسانی و دیگر محتوای جدید آن را که ظاهرا کسب‌و‌کار‌ جدیدی را به دنیای GTA Online اضافه می‌کند جزئیاتی منتشر نکرده است، اما ظاهرا برای اولین‌بار قرار است این DLC جدید در قالب چندین به‌روزرسانی مختلف در ماه‌ها و هفته‌های آینده در دسترس بازیکنان این بازی قرار بگیرد. طبق شایعات قبلی، این احتمال وجود دارد که این DLC هفته آینده و در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) در دسترس قرار بگیرد، هرچند در حال حاضر اطلاعات دقیقی بابت اثبات آن وجود ندارد. البته راک‌استار در ادامه اعلام کرد در هفته‌های آینده اطلاعات بسیار زیادی درباره‌ی آینده‌ی جهان آنلاین GTA به‌اشتراک خواهد گذاشت.

بسیاری از بازیکنان نسخه‌ی پی‌سی GTA Online از ماه‌ها گذشته در انتظار انتشار محتوای اختصاصی به‌روزسانی نسل نهمی بازی که در میان هواداران با عنوان محتوای Expanded and Enhanced شناخته می‌شوند هستند و با اینکه هنوز راک‌استار گیمز اشاره‌ای به در دسترس قرار گرفتن آن برای کاربران نسخه کامپیوتر این بازی نداشته است، اما به‌نظر می‌رسد آزادسازی تمامی ویژگی‌های گرافیکی نسخه‌های نسل نهم بازی مانند ویژگی‌های ری‌تریسینگ، به عرضه‌ی همزمان این قابلیت‌ها و دیگر محتوای انحصاری روی نسخه‌ی پی‌سی بازی اشاره داشته باشد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده