نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۷

افزایش قیمت بازی های ایکس باکس

با تایید مایکروسافت، قیمت بازی‌های انحصاری نسل نهم ایکس باکس از ابتدای سال ۲۰۲۳ به ۷۰ دلار می‌رسد.

با شروع نسل نهم و عرضه‌ی کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت، بسیاری از ناشران بزرگ صنعت بازی قیمت بازی‌های AAA خود را افزایش دادند. در سال‌های گذشته شاهد گسترش فهرست ناشرانی بودیم که قیمت بازی‌های بزرگ خود را به ۷۰ دلار رسانده‌اند و حال تایید شده است که مایکروسافت نیز قرار است از این روند پیروی کند.

مایکروسافت در بیانیه‌ای به IGN اعلام کرد که از شروع سال ۲۰۲۳ تمام بازی‌های فرست-پارتی (انحصاری‌های ساخته‌شده توسط تیم‌های اختصاصی) ایکس باکس برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس با قیمت ۷۰ دلار به فروش می‌رسند. این خبر در حالی اعلام می‌شود که به‌تازگی فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ شرکت Microsoft در مورد افزایش احتمالی قیمت کنسول، بازی و سرویس اشتراکی ایکس باکس صحبت کرد.

لوگو و بازی‌های انحصاری ایکس باکس

باتوجه‌به این بیانیه، بازی‌های جدید مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ به مانند Forza Motorsport، استارفیلد و Redfall همگی با قیمت ۷۰ دلاری به بازار عرضه می‌شوند. در همین حین با پرداخت هزینه‌ی اشتراک ماهانه‌ی گیم پس، تمامی بازی‌های فرست-پارتی ایکس باکس را می‌توان از روز نخست عرضه روی این سرویس اشتراکی تجربه کرد.

مایکروسافت درباره‌ی افزایش قیمت بازی‌های انحصاری ایکس باکس می‌گوید: «این قیمت نشان‌دهنده محتوا، مقیاس و پیچیدگی فنی این بازی‌ها است. همه آثاری که توسط تیم‌های ما در ایکس‌ باکس ساخته شده‌اند، در همان روزی که عرضه می‌شوند روی سرویس Game Pass نیز در دسترس خواهند بود».

مایکروسافت در قیمت‌گذاری ۷۰ دلاری نسخه‌های جدید بازی‌های خود به شرکت‌های دیگر مانند سونی، الکترونیک آرتز، تیک-تو اینتراکتیو، اسکوئر انیکس و اکتیویژن پیوسته است. در اوایل سال جاری، شرکت یوبیسافت نیز تایید کرد که قیمت‌ محصولات خود را افزایش می‌دهد و بازی Skull and Bones را با قیمت ۷۰ دلار برای کنسول‌ها عرضه خواهد کرد.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با ما به اشتراک گذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده