نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۴

ارتقا بصری و تکنیکی Fortnite روی کنسول های نسل ۹ و کامپیوتر

Epic Games توضیح داد که چگونه بازی Fortnite روی کنسول‌های نسل نهمی و پی سی به ارتقای بصری و تکنیکی چشمگیر رسیده است.

شرکت اپیک گیمز با ورود بازی Fortnite به چپتر چهارم قدم بزرگ بعدی خود را برداشته است. درحالی‌که در این چپتر جدید انواع محتوای تازه و مکانیسم جدید گیم‌پلی به بازیکنان ارائه شده، اما تغییرات بصری و ارتقای فنی یکی از برجسته‌ترین تغییرات آن به شمار می‌آید. حال شرکت Epic Games جزئیاتی را در مورد نحوه انجام این کار ارائه کرده است تا طرفداران این بازی بتل‌رویال محبوب با مزایای ارتقای Fortnite به آنریل انجین ۵.۱ بیشتر آشنا شوند.

انتقال بازی فورتنایت روی موتور قدرتمند و جدید اپیک گیمز به نوبه‌ی خود با پیشرفت‌ها و فناوری‌های جدید همراه است. اپیک گیمز در بیانیه خود در مورد فناوری Nanite که مربوط‌به هندسه معماری متراکم و بسیار دقیق موجود در بازی است، توضیح داد: «ساختمان‌های متشکل از میلیون‌ها چند ضلعی در زمان واقعی رندر می‎‌شوند و هر آجر، سنگ، تخته چوب و تزئینات دیوار، مدل‌سازی شده است. مناظر طبیعی نیز بسیار جزئیات دارند. هرکدام از درختان حدود ۳۰۰ هزار چند ضلعی دارند و هر سنگ، گل و شاخه‌ی علف، مدل‌سازی شده است».

نمایی از یک قلعه و مجسمه ها در بازی Fortnite

فناوری بعدی آنریل انجین ۵.۱ که در ارتقای بصری فورتنایت تاثیر داشته است، Lumen نام دارد. این فناوری امکان نورپردازی کلی در زمان واقعی را در نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فراهم می‌کند. همچنین Lumen انعکاس‌های باکیفیت و واقعی حاصل از ری تریسینگ از سطوح براق یا آب را میسر کرده است.

اپیک گیمز در این‌باره توضیح داد: «فضاهای داخلی زیبایی را همراه‌با انعکاس نور و بازتاب شخصیت‌هایی که نور محیط به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد، خواهید دید. همچنین لباس‌هایی که قطعاتی براق دارند، می‌توانند نور را روی اشیا و سطوح مجاور پخش کنند».

منظره چشم نواز و پاییزی در بازی Fortnite

اپیک گیمز در ادامه به تشریح فناوری نقشه‌های سایه‌ی مجازی پرداخت که برای طراحی سایه‌های بسیار دقیق پیاده‌سازی شده است:

«هر آجر، برگ و جزئیات دیگر مدل‌سازی‌شده، سایه‌ای ایجاد خواهد کرد. سایه‌ی شخصیت‌ها بسیار دقیق است. این بدان معنی است که چیزهایی مانند کلاه و سایر جزئیات کوچک روی بدن شخصیت‌ها نیز سایه می‌اندازند». درنهایت، قابلیت Temporal Super Resolution که نسبت به فناوری قبلی Temporal Anti-Aliasing ارتقا پیدا کرده است، سبب اجرای بازی با کیفیت بصری بهتر و نرخ فریم بالاتر خواهد شد.

نمایی از فضای شهری و ساختمان در بازی Fortnite

بازیکنان Fortnite روی پی سی، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پلتفرم‌های کلاود می‌توانند این تغییرات را در عمل مشاهده کنند.

نظر شما درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی فورتنایت چیست؟ دیدگاه خود را با تیم زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده