نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۹

توضیح کرایتریون در مورد عدم عرضه Need for Speed Unbound روی پلتفرم‌ های نسل ۸

استودیو کرایتریون علت عدم انتشار بازی Need for Speed Unbound روی پلتفرم‌های نسل هشتمی را دستیابی به بهترین تجربه‌ی ممکن اعلام کرد.

با اینکه دو سال از انتشار کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت می‌گذرد، اما همچنان شاهد پشتیبانی توسعه‌دهندگان از پلتفرم‌های نسل هشتمی و عرضه‌ی برخی از بازی‌های جدید برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان هستیم. با این حال برخی از ناشرها تصمیم گرفته‌اند که بازی‌های خود را تنها برای سخت‌افزار نسل نهم ارائه کنند.

یکی از بازی‌های مخصوص نسل ۹ در سال جاری،Need for Speed Unbound است؛ جدیدترین اثر الکترونیک آرتز و استودیو کرایتریون که چند روز پیش عرضه شد.

حال به تازگی کایران کریمینز، کارگردان خلاق Need for Speed Unbound در مصاحبه‌ای گفت که استودیو کرایتریون قصد داشت بهترین تجربه‌ی ممکن را ارائه دهد و برای رسیدن به این هدف، تصمیم گرفت که توسعه‌ی بازی را تنها به سخت‌افزارهای نسل فعلی محدود کند. کریمینز توضیح داد:

«منظورم این است که ما این قصد را داشتیم [که بازی را روی کنسول‌های نسل هشتم عرضه کنیم]. همانطور که در حال بررسی آن بودیم، فهمیدیم کارهایی که می‌توانیم روی کنسول‌های نسل نهم انجام دهیم، بسیار بهتر از چیزی بود که می‌شد در نسل قبلی ارائه داد. ما می‌خواستیم آن‌ را دو برابر کنیم و بهترین تجربه ممکن را به بازیکنان ارائه دهیم. اجرای همه‌ی بازی با رزولوشن 4k و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه با HDR یک ویژگی است که تجربه‌ی بازی مسابقه‌ای را کاملا متحول می‌کند. با سیستم‌های جدید فیزیک، هندلینگ، جلوه‌های بصری تازه و گرافیک مدرن، احساس می‌کنم هرکسی که آن را تجربه کند کاملا متوجه این موضوع خواهد شد».

تصویری بازی Need For Speed Unbound با حضور ASAP Rocky

در ادامه کریمینز در پاسخ به این سوال در مورد تردید کرایتریون برای پشت سر گذاشتن چند کنسول گفت: «مایه شرمساری است. من دوست دارم بازی را روی همه چیز‌هایی که می‌شناسید، عرضه کنم؛ از ساعت کاسیو تا تلویزیون‌های HD. اما ما می‌خواهیم بهترین تجربه را ارائه دهیم. در واقع ما می‌خواهیم بهترین تجربه ممکن را برای بازیکن ایجاد کنیم».

جالب اینجاست که تعدادی دیگر از بازی‌های بزرگ شرکت EA به مانند Star Wars Jedi: Survivor و ریمیک Dead Space نیز قرار است تنها روی پی سی و پلتفرم‌های نسل نهمی عرضه شوند. همچنین در برخی گزارش‌ها به عدم انتشار Dragon Age: Dreadwolf روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان اشاره شده است.

بازی Need for Speed Unbound هم‌اکنون روی پلتفرم پی سی و کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در دسترس قرار دارد.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده