دستمزد پایینتر فرام سافتور نسبت به میانگین دستمزد دیگر استودیوهای ژاپنی
طبق گزارش رسانه GameIndustry، اعضای کنونی و سابق استودیو فرام سافتور، سازنده بازی Elden Ring از مقدار دستمزد پرداختی این استودیو ناراضی هستند. آگهیهای شغلی کنونی این استودیو هم به دستمزد کمتر نسبت به مبلغ میانگین صنعت بازیسازی در ژاپن کمتر اشاره دارند. باتوجه به هزینه زندگی و اجاره ماهانه در توکیو، محل استقرار استودیو FromSoftware، عجیب نیست که منابع گفتهاند دستمزد کافی نیست و ظاهرا دیگر افراد استودیو هم از حقوق خود راضی نیستند.
رسانه نامبرده شده با چند نفر از کارمندان استودیو صحبت کرده است؛ هرچند آنها بهصورت ناشناس مصاحبه کردهاند، زیرا استودیو به افراد اجازه مصاحبه نمیدهد، حتی اگر دیگر در استودیو مشغول به کار نباشند. درحالیکه مقداری کرانچ در استودیو وجود دارد، بیشتر اعضا از سیاست اضافهکاری و دستمزد پایین گلایه دارند. یکی از منابع میگوید حقوق اضافهکاری بعد از نیمهشب نصف نرخ معمول ساعتی است که امری عجیب در ژاپن است؛ چون نرخ ساعتی در این کشور پس از نیمهشب افزایش مییابد.
طبق گفته Salary Explorer، حقوق ماهانه معمول در صنعت بازیسازی ژاپن بین ۲۳۱ هزار ین (۱.۶۷۵ دلار) تا ۷۳۵ هزار ین (۵.۳۲۸ دلار) است. اما مشاغل خالی فرامسافتور شامل هنرمند کانسپت، طراح موشن و مدلپرداز کاراکتر از مبلغ ۲۲۰ هزار ین برای کارمند عادی شروع میشود. اطلاعات Career Connection هم میگوید میانگین دستمزد سالانه یک کارمند این استودیو درحدود ۳.۴۱ میلیون ین (تقریبا ۲۵ هزار دلار) است؛ درحالیکه این عدد برای کارمندان شرکت Atlus پیرامون ۵.۲ میلیون ین (نزدیکبه ۳۸ هزار دلار) است.
این منبع اشاره دارد که اجاره ماهانه در توکیو عددی نزدیکبه ۲۰۳.۷۳۰ ین (۱.۴۷۷ دلار) است و هزینه زندگی هم تقریبا ۱۳۸.۹۸۴ ین (۱.۰۰۸ دلار) است؛ بدین معنا که یک کارمند استودیو فرامسافتور باید بهسختی دخلوخرج خود را تنظیم کند.