نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

برگزاری کنفرانس جدید سونی در نمایشگاه CES 2023

سونی تایید کرد امسال نیز در رویداد CES به برگزاری کنفرانس می‌پردازد.

در فاصله حدود یک ماه مانده به شروع نمایشگاه CES که هر سال در لاس‌وگاس برگزار می‌شود، سونی تایید کرد همانند CES 2022 در CES 2023 نیز کنفرانس دارد؛ رویدادی که در آن هواداران با تازه‌های دنیای تکنولوژی و فناوری آشنا می‌شوند.

هنوز به شکل قطعی مشخص نیست که آیا می‌توانیم انتظار معرفی‌هایی مربوط‌به واحد سرگرمی‌های تعاملی سونی را نیز در این کنفرانس خبری داشته باشیم یا نه. طی سال‌های اخیر معمولا بخشی از کنفرانس شرکت Sony در رویداد CES به صحبت‌های جیم رایان، مدیرعامل و رئیس Sony Interactive Entertainment اختصاص داشته است.

جیم رایان، مدیرعامل و رئیس پلی استیشن در کنفرانس سونی در نمایشگاه CES

کنفرانس جدید سونی به‌صورت مجازی در اوایل ماه ژانویه برگزار می‌شود. به‌نظر می‌رسد فعالیت‌های سونی در زمینه خودروهای برقی که با همکاری شرکت هوندا در دست توسعه است، موضوع اصلی کنفرانس خواهد بود. گزارش‌های اخیر نیز از احتمال عرضه‌ی خودرو شرکت Sony در سال ۲۰۲۶ در ایالات متحده و ژاپن خبر می‌دهند؛ یک اتوموبیل برقی متفاوت و در دست ساخت با همکاری شرکت Honda که ظاهرا به کنسول بازی محبوب پلی استیشن 5 سونی نیز مجهز خواهد بود.

برای گیمرها، ظاهرا شایعات اخیر از احتمال معرفی مدل جدید PS5 در این کنفرانس خبر می‌دهند. تام هندرسون، ژورنالیست شناخته‌ شده‌ی صنعت گیم از ماه سپتامبر گذشته از آغاز مراحل ساخت و توسعه مدل جدیدی از این کنسول نسل ۹ محبوب به‌صورت داخلی در شرکت سونی خبر داده بود.

طبق اطلاعات فاش‌شده، بعید است که این مدل برتری‌های سخت‌افزاری خاصی نسبت به مدل فعلی PS5 داشته باشد. بااین‌حال هندرسون می‌گوید یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های این مدل جدید، مجهز شدن این کنسول‌ها به درایو نوری جداشونده خواهد بود. بدین ترتیب، مدل جدید پلی استیشن 5 جایگزین هر دو نسخه‌ی فعلی دیجیتال و استاندارد این دستگاه بازی محبوب خواهد شد و گیمرها می‌توانند متناسب با نیاز خود، دیسک درایو جداگانه این دستگاه را که توسط سونی به‌فروش می‌رسد و با اتصال USB-C به کنسول مخاطبان متصل می‌شود، تهیه کنند.

رونمایی رسمی جیم رایان از نام پلی استیشن وی آر 2 سونی (هدست واقعیت مجازی کنسول پلی استیشن 5)

البته هندرسون می‌‌گوید هنوز به‌صورت قطعی مشخص نیست که آیا سونی در CES ۲۰۲۳ از این دستگاه جدید که قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود، رونمایی خواهد کرد یا خیر. اما در صورت معرفی نشدن این مدل، هواداران باید حداقل تا تابستان ۲۰۲۳ برای معرفی رسمی این نسخه جدید PS5 منتظر بمانند. کنفرانس سونی در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ از ساعت ۴:۳۰ بامداد ۱۵ دی به‌وقت تهران برگزار می‌شود و هواداران می‌توانند از صفحه‌ی رسمی گروه سونی در یوتیوب، این رویداد را به‌صورت آنلاین تماشا کنند.

سال گذشته نیز سونی علاوه‌ بر معرفی مدل‌های جدید تلویزیون‌های مینی‌LED و کوانتوم‌دات-اولد خود، برای نخستین بار از نسل دوم پلتفرم واقعیت مجازی پلی استیشن VR نیز رونمایی کرد و اولین جزئیات درباره‌ی خودروی برقی شاسی‌بلند جدید ویژن S را نیز به اشتراک گذاشت.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Insider-Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده