// سه شنبه, ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۶

احتمال ارائه امتیازات و تعهدات توسط مایکروسافت برای دریافت تایید معامله خرید اکتیویژن بلیزارد

طبق گزارشات جدید شرکت مایکروسافت قصد دارد به انجمن تنظیم‌کننده رقابت اروپا تعداتی دهد تا به تایید معامله خرید اکتیویژن بلیزارد کمک کند.

منابع رویترز اعلام کرده‌اند مایکروسافت قصد دارد امتیازاتی به ادارات تنظیم رقابت اتحادیه اروپا پیشنهاد دهد تا بتواند تاییدیه معامله خرید اکتیویژن بلیزارد را به‌دست آورد. این منابع همچنین گفته‌اند این امتیاز بیشتر شامل قرارداد لایسنس ده‌ساله به سونی، شرکت سازنده پلی استیشن است. آینده مجموعه Call of Duty به‌عنوان یک محصول مولتی‌پلتفرم یکی از نقاط اصلی است که توسط ادارات ضدانحصاری درحال بررسی است. این ادارات در حال بررسی دقیق معامله ۶۸.۷ میلیارد دلاری ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت هستند.

مایکروسافت به‌تازگی گفته بود به سونی پیشنهاد قراردادی ده ساله برای باقی ماندن فرانچایز Call of Duty روی پلی استیشن را ارائه کرده است. یکی از سخنگویان شرکت ردموندی در گفتگو با رسانه رویترز گفته بود: «سونی به‌عنوان رهبر این صنعت می‌گوید درمورد Call of Duty نگران است؛ اما ما گفته‌ایم متعهد هستیم تا بازی یکسان را در روز یکسان روی ایکس باکس و پلی استیشن عرضه کنیم. ما می‌خواهیم مردم دسترسی بیشتری به بازی‌ها داشته باشند؛ نه کمتر».

لوگوی اکتیویژن بلیزارد درون لوگوی ایکس باکس

گفتنی است اتحادیه اروپا به‌صورت رسمی یک تحقیق عمیق از این معامله را در ماه نوامبر شروع کرده بود. در آن زمان گفته شده بود: «اتحادیه نگران است که ادغام پیشنهادی ممکن است رقابت را در بازارهای توزیع بازی‌های کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی و سیستم‌عامل‌های PC کاهش دهد». قرار است نظر این اداره درمورد معامله تا روز ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ (۱۱ آوریل ۲۰۲۳) منتشر شود.

از شانزده اداره تنظیم‌کننده که درحال بررسی معامله هستند، تنها ادارات عربستان سعودی و برزیل آن را تایید کرده‌اند؛ هرچند گزارش شده مایکروسافت انتظار دارد اداره صربستان هم به‌زودی آن را تایید کند. در بیانیه تازه منتشرشده سونی خطاب به انجمن تنظیم رقابت بریتانیا (CMA)، این شرکت ژاپنی ادعا کرده بود که اگر مایکروسافت کنترل محتوای بی‌همتای اکتیویژن را در دست بگیرد، ممکن است باعث شود نرم‌افزار، سخت‌افزار و هزینه‌های اشتراک ایکس باکس گران‌تر شوند.

سونی همچنین گفته بود استراتژی واقعی مایکروسافت پشت خرید اکتیویژن بلیزارد این است که پلی استیشن به‌مانند شرکت نینتندو شود و در فضای شوتر ۱۸ سال به بالا رقابت نکند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده