نویسنده: هومن فلاحی
// دوشنبه, ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۱

بازی‌ های ویدیویی بخشی از دنیای مشترک جدید دی‌ سی خواهند بود

جیمز گان، رئیس استودیوهای جهانی دی‌سی تایید کرد بازی‌های ویدیویی آینده این شرکت بخشی از یونیورس مشترک و یکپارچه فیلم‌ها و سریال‌های این برند خواهند بود.

پس از انتخاب شدن به‌عنوان مدیرعامل استودیوهای جهانی دی‌سی به همراه پیتر سفران، حالا جیمز گان تایید کرده است که بازی‌های آینده دی‌سی نیز در یونیورس بزرگ DC که در فیلم‌های برادران وارنر با آن‌ها رو‌به‌رو خواهیم شد، جریان دارند.

گان شب گذشته و در پاسخ به توییت یکی از هواداران، تایید کرد علاوه‌بر فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها که از این پس مانند آثار دنیای سینمایی مارول در یک جهان مشترک اتفاق می‌افتند، انیمیشن‌ها و همچنین بازی‌های ویدیویی این برند نیز همگی جزوی از این یونیورس دی‌سی خواهند بود.

پیش از این دیوید زاسلاو، مدیرعامل جدید و جنجالی برادران وارنر نیز از برنامه‌های این شرکت برای ساخت یک فرهنگ‌نامه‌ی گسترده از تمامی اتفاقات و شخصیت‌های دنیای تصویری دی‌سی خبر داده بود. البته ظاهرا این تصمیم‌گیری شامل بازی‌های نزدیک به انتشار این شرکت مثل Suicide Squad: Kill the Justice League استودیوی راک‌استدی نخواهد شد، زیرا همان‌طور که می‌دانیم این بازی در دنیای مشترک بتمن: آرکهام این استودیو جریان دارد.

پیش از این قرار بود این بازی در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۲ منتشر شود، اما در ماه مارس امسال اعلام شد عرضه این بازی تا فصل بهار سال ۲۰۲۳ به تأخیر افتاده است. بازی Suicide Squad: Kill the Justice League برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پی‌سی منتشر می‌شود.

بازی سوایساید اسکواد استودیو راک استدی با حضور هارلی کوئین

هرچند به‌نظر می‌آید تمامی بازی‌های معرفی‌نشده‌ی وارنر که در حال حاضر در دست توسعه هستند، شامل این سیاست جدید خواهند بود و زیر نظر برنامه‌ریزی‌های گان، بخشی‌ از برنامه‌ی بزرگ او برای ۱۰ سال آینده‌ی برند دی‌سی خواهند بود. البته اخیرا نیز شایعات زیادی از توسعه‌ی بازی Injustice 3 توسط استودیوی NetherRealm شنیده می‌شود که هنوز مشخص نیست در صورت واقعی بودن، آیا آن پروژه که قاعدتا مراحل ساخت آن از سال‌های پیش آغاز شده است نیز شامل این سیاست جدید خواهد بود یا خیر.

مدتی پیش بیل رزمن، مدیر و رئیس برند مارول گیمز گفته بود تکرار رویکرد اتخاذ شده توسط مارول در آثار سینمایی برای پروژه‌های گیمینگ، به‌دلیل تفاوت‌های بنیادینی که بین این صنعت و بازی‌های ویدیویی وجود دارد، لزوما موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

واضح است که تمامی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی مارول توسط مارول استودیو تولید می‌شوند و بنابراین نظارت و یکپارچگی این پروژه‌ها نسبت به بازی‌های این شرکت که توسط استودیوی‌های متفاوت که در کشورهای مختلف هستند ساخته می‌شود، بسیار ساده‌تر خواهد بود. حالا باید ببینیم رویکرد جیمز گان درباره پیچیدگی‌های مربوط‌به قرار دادن تمامی داستان‌ها و اتفاقات بازی‌های ویدیویی استودیوهای مختلف در یک دنیای یکپارچه با آثار لایواکشن که عموما توسط گروه مشخصی از افراد گروه فیلم‌سازی وارنر تولید می‌شوند، چگونه خواهد بود.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده