نویسنده: هومن فلاحی
// یکشنبه, ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۶

احتمال عرضه بازی Gran Turismo 7 روی پی‌ سی در آینده

کازونری یامائوچی، خالق Gran Turismo 7 و مدیر استودیوی پولی‌فونی دیجیتال از احتمال انتشار پورت پی‌سی این بازی ریسینگ محبوب خبر داده است.

از سال گذشته شاهد عرضه‌ی نسخه کامپیوتر تعدادی از برجسته‌ترین بازی‌های برند پلی استیشن مانند Uncharted: The Legacy of Thieves Collection، بازی‌های مرد عنکبوتی استودیوی اینسامنیاک و Sackboy بودیم و حالا به‌نظر می‌رسد می‌توانیم در آینده انتظار انتشار پورت پی‌سی بازی گرن توریسمو 7 را نیز برای رایانه‌های شخصی داشته باشیم.

کازونری یامائوچی، کارگردان Gran Turismo 7 و مدیر استودیوی پولی‌فونی دیجیتال در مصاحبه با وب‌سایت هواداری GTPlanet اعلام کرد انتشار نسخه پی‌سی این بازی، یکی از موضوعات و برنامه‌هایی است که این استودیو برای آینده‌ی این بازی و سری گرن توریسمو به‌طور کلی درنظر دارد. البته یامائوچی تایید کرد توسعه‌ی نسخه پی‌سی این بازی که در ماه مارس امسال برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه شده بود، کار آسانی نخواهد بود.

یامائوچی در این‌باره می‌گوید: «گرن توریسمو به‌عنوان یک اثر بسیار بهینه‌شده شناخته می‌شود. پلتفرم‌های زیادی وجود ندارند که بتوانند این بازی را به‌صورت نیتیو با کیفیت 4k و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند. بنابراین یکی از راه‌هایی که می‌توانیم این [ایده] را عملی کنیم این است که تعداد پلتفرم‌های موردنظرمان را کاهش دهیم. این کار ساده و سبکی نخواهد بود، اما به‌ هر حال ما آن را در نظر خواهیم گرفت».

به‌تازگی نیز محتوای جدیدی برای بازی Gran Turismo 7 به‌مناسبت سالگرد بیست‌وپنج سالگی این سری تاریخ‌ساز ژانر اتوموبیل‌رانی منتشر شده است که شامل امتیاز‌های درون بازی، بنرها و محتوای اختصاصی دیگری برای شرکت‌کنندگان و بینندگان مسابقات جام Gran Turismo World Series خواهد بود.

طبق یکی از اسناد مالی منتشر شده توسط سونی در سال ۲۰۲۰، این شرکت برنامه‌ی خود را عرضه‌ی بسیاری از مجموعه‌های انحصاری پلی استیشن پس از عرضه‌ی نسخه پی‌سی بازی هواریزن زیرو داون استودیوی گوریلا گیمز اعلام کرده بود. سال گذشته نیز جیم رایان، رئیس شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی انتشار بسیاری از بازی‌های سابقا انحصاری این پلتفرم روی پی‌سی را تایید کرده و گفته بود مسائلی مانند بزرگ‌تر شدن جامعه مخاطبان پلی استیشن و روند ساده‌تر پورت بازی‌ها برای رایانه‌های شخصی باتوجه‌به امکانات موجود، تصمیم‌گیری برای عرضه‌ی نسخه پی‌سی بازی‌های ساخته شده توسط استودیوهای جهانی پلی استیشن را بسیار ساده‌تر از قبل کرده است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده