// شنبه, ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۷

متهم شدن مدیر عامل ZA/UM به سهام‌داری غیرقانونی در این استودیو

پرونده جدیدی ادعا می‌کند مدیر اجرایی کنونی استودیو ZA/UM به‌صورت غیرقانونی به جایگاه کنونی خود رسیده است.

چند وقت پیش بود که خبری مبنی‌بر جنگ قانونی بین سازندگان مرکزی بازی Disco Elysium و استودیو ZA/UM، استودیو سابق آن‌ها منتشر شد و حال پرونده جدید ادعا می‌کند مدیر اجرایی این استودیو با روش غیرقانونی به این جایگاه دست یافته است. این پرونده ادعا دارد ایلمار کومپوس با استفاده از یک شرکت صوری مبلغ ۴.۸ میلیون یورو به خودش داده است تا اکثریت سهام این استودیو را خریداری کند.

ظاهرا ایشان چهار طرح مفهومی از بازی Disco Elysium 2، اولین نگاه به دنباله این بازی را به شرکت Tütreke که تحت مالکیت خود است با مبلغ یک یورو فروخته است و بعد این شرکت این طرح‌ها را با قیمت ۴.۸ میلیون یورو به استودیو نامبرده بازفروخته است. رابرت کورویتز و الکساندر روستوف، اعضای سابق ZA/UM پیش‌تر کومپوس را به رسیدن به اکثریت سهام استودیو به‌صورت غیرقانونی متهم کرده بودند و ادعا کرده بودند او از پولی که باید خرج ساخت دنباله بازی می‌شد سواستفاده کرده است.

بازی Disco Elysium The Final Cut

در همان زمان استودیو ZA/UM به اتهامات پاسخ داد و چند اتهام هم به کورویتز و روستوف نسبت داد. استودیو گفت جدایی آن‌ها به‌خاطر ایجاد محیط کاری مسموم بوده و این گمان که فسخ قرارداد آن‌ها برای رسیدن به منفعت مالی بوده، کاملا بی‌اساس است. به نظر برنامه کومپوس این بوده که بعد از آن شرکت را بفروشد؛ اما کورویتز و روستوف به شکل سهام‌داران اقلیت باقی ماندند و کورویتز به‌عنوان سازنده بازی این قدرت را دارد تا از هر فروش احتمالی جلوگیری کند.

این دو نفر همچنین ادعا دارند تونیس هاآول، تهیه‌کننده اجرایی سابق ZA/UM هم در رسیدن غیرقانونی کومپوس به اکثریت سهام استودیو نقش داشته است. همچنین هاآول یک بانکدار سابق است که در سال ۲۰۱۵ به تقلب در سرمایه‌گذاری محکوم شد. درمورد ایشان پرونده جدید ادعا دارد که مشابه کومپوس، او حقوق مجموعه Disco Elysium را به شرکتی به‌نام Yessirnoir فروخته که شرکت تابعه تحت مالکیت ZA/UM انگلیس است. رئیس این شرکت هم آنو رِیمان است که گزارش شده شریک هاآول است.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده