نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۹

مایکروسافت: Call of Duty باعث پذیرش تنها یک پلتفرم توسط بازیکنان نمی‌شود

مایکروسافت در بیانیه جدید خود به CMA مدعی شده که بازی‌های Call of Duty منجر به پذیرش یک پلتفرم توسط کاربر نمی‌شوند و بازیکنان آن نه خاص هستند و نه منحصر‌به‌فرد.

به نظر می‌رسد که کشمکش مابین مایکروسافت و سونی بر سر قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد به این زودی‌ها پایانی ندارد. ایکس باکس در استدلال جدید خود درباره اینکه بازی‌های Call of Duty تا آن حد که سونی مدعی آن شده، در زیرسؤال بردن اصول رقابتی بازار مؤثر نیستند، اعلام کرده که «بازیکنان کالاف دیوتی در مقایسه با دیگر گیمرهایی که طرفدار مجموعه بازی‌های محبوب دیگر هستند، از نظر هزینه کردن یا تعامل با کاربر «خاص» و «منحصر‌به‌فرد» نیستند.»

در ادامه‌ی متن بیانیه مایکروسافت خطاب به CMA می‌خوانیم: «Call of Duty باعث پذیرش یک پلتفرم نمی‌شود. داده‌های به‌دست آمده از پلتفرم ایکس باکس نشان می‌دهد که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲، درصد قابل توجهی از گیمرهای جدید ایکس باکس هرگز محتوای کالاف دیوتی را بازی یا خریداری نکردند و تنها درصد کوچکی از این آمار Call of Duty را به‌عنوان اولین بازی خریداری شده‌ خود انتخاب کرده‌اند. اعداد و ارقام به‌دست آمده، با این ادعا که کال آف دیوتی باعث پذیرش یک پلتفرم توسط کاربر می‌شود، همخوانی ندارد.»

Call Of Duty و قرارداد مایکروسافت با اکتیویژن بلیزارد

مدیراجرایی اکتیویژن بلیزارد دیروز اعلام کرده بود که این شرکت مایل است تا برای تأیید قرارداد خرید مایکروسافت تمام تلاش خود را به کارگرفته و در این راه مبارزه کند. مایکروسافت در بخش دیگری از این بیانیه مدعی شده بود که GTA 6 در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

در این بین سونی ادعا می‌کند مایکروسافت به‌دنبال آن است تا پلی استیشن را شبیه به نینتندو کند. در این بیانیه نیز مشخص شد که پلی استیشن 6 به‌عنوان کنسول بعدی سونی حداقل تا سال ۲۰۲۷ عرضه نخواهد شد.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده