// جمعه, ۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۷

اکتیویژن بلیزارد برای دفاع از معامله با مایکروسافت در مبارزه حقوقی تردید نخواهد کرد

مدیر روابط‌عمومی شرکت اکتیویژن بلیزارد می‌گوید این شرکت برای اطمینان از خریداری شدن توسط مایکروسافت در مبارزه کردن تردید نخواهد کرد.

لولو چِنگ مِسِروی، مدیر روابط‌عمومی و معاون اجرایی امور شرکت اکتیویژن بلیزارد درمورد حدس‌وگمان‌های مرتبط با تحقیقات ضدانحصاری که در حال حاضر توسط ادارات سراسر جهان در حال بررسی است، در توییتر جوابی منتشر کرده است. او در این‌باره نوشته است:
«گمانه‌زنی‌های زیادی درباره خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت می‌بینیم. هر حرفی که بگوید این معامله ممکن است اثرات ضدرقابتی داشته باشد مهمل است. این ادغام به نفع گیمرها و صنعت بازی آمریکا خواهد بود؛ به‌خصوص حالا که رقابت شدیدتری از خارج مشاهده می‌کنیم. ما متعهد هستیم به همکاری با ادارات تنظیم‌کننده در سراسر جهان ادامه دهیم تا امکان پیش‌روی معامله فراهم شود؛ اما اگر نیاز باشد از مبارزه برای دفاع از معامله تردید نخواهیم کرد».

چند روز پیش بود که گزارشی مبنی‌بر احتمال شکایت کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا منتشر شد تا از تکمیل این معامله جلوگیری به عمل آورد. یک شکایت ضدانحصاری احتمالا بدین معنا است که شرکت مایکروسافت باید برای تکمیل معامله خرید شرکت سازنده Call of Duty در دادگاه‌های آمریکا به مبارزه بپردازد. البته در آن خبر آمده بود هنوز این شکایت قطعی نیست؛ اما لینا خان، رئیس FTC به‌دنبال سلطنت بر قدرت بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان است.

با اینکه معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط ادارات تنظیم رقابت برزیل و عربستان سعودی تایید شده است، اما درعین‌حال اداره تنظیم رقابت انگلیس (CMA) از فاز دوم تحقیقات خود خبر داده بود. کمیسیون اروپایی هم تحقیقات عمیق‌تر از این معامله ۶۸.۷ میلیارد دلاری را تایید کرده بود که با فاصله بزرگ‌ترین معامله ادغام در تاریخ صنعت گیمینگ خواهد بود.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده