نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۴

اذعان مایکروسافت به برتری کیفیت انحصاری‌های پلی استیشن به ایکس باکس

مایکروسافت در خلال توضیحات خود به نهاد نظارتی CMA اذعان داشته که سونی بازی‌های انحصاری بیشتری دارد که از کیفیت بهتری نسبت به موارد موجود در پلتفرم ایکس باکس برخوردار هستند.

اظهارات جدید سخنگوی مایکروسافت بار دیگر به‌عنوان بخشی از توضیحات این شرکت درمورد قرارداد خرید استودیوهای اکتیویژن بلیزارد به نهادهای نظارتی بریتانیا مطرح شده است. در پاسخ این شرکت به CMA اینطور نوشته شده که باتوجه به جایگاه غالب و پیشتاز سونی در صنعت بازی، تلفیق استودیوهای اکتیویژن بلیزارد با ایکس باکس به نفع اصل رقابت در این بازار است.

«سونی علاوه‌بر تأمین کننده برتر کنسول‌های بازی در جهان، یک ناشر بازی بسیار قدرتمند نیز است. مقیاس سونی با اکتیویژن قابل قیاس نبوده و به‌عنوان یک ناشر، نزدیک به دو برابر تجارت بازی‌های مایکروسافت است.»

مایکروسافت بازی‌های انحصاری سونی شامل God of War، The Last of Us و Destiny 2 که اخیراً در اختیار این شرکت قرار گرفتهرا «اسطوره‌ای» توصیف می‌کند. ضمناً در ادامه تعداد بازی‌های انحصاری فرست پارتی و ترد پارتی پلی استیشن در سال ۲۰۲۱ را بیش از ۲۸۰ بازی اعلام کرده که نزدیک به ۵ برابر ایکس باکس است.

کاراکترهای بازی های انحصاری سونی

این شرکت در ادامه قرارداد ادغام اکتیویژن بلیزارد با استودیوهای ایکس باکس را در زمینه فعالیت‌های ضد رقابت طلبی، بی‌تأثیر دانسته و اذعان دارد که سونی بازی‌های انحصاری بیشتر و باکیفیت‌تری نسبت به ایکس باکس دارد.

«بسیاری از بازی‌های انحصاری سونی و نینتندو در میان پرفروش‌ترین بازی‌های اروپا و جهان قرار می‌گیرند. در این بین بازی‌های فرست پارتی برجسته‌ای مانند The Last of Us و Ghost of Tsushima و God of War و Spiderman قرار دارند.»

در بخش دیگری از متن بیانیه مایکروسافت، به بحث جدا کردن ایکس باکس از میان پلتفرم‌هایی که بازی‌های سونی روی آن منتشر می‌شوند اشاره شده و بازی‌های Final Fantasy 7 Remake و Bloodborne و Final Fantasy 16 و ریمیک Silent Hill 2 به‌عنوان مثال بیان شده است. پلتفرم دار ایکس باکس معتقد است «CMA به اشتباه نینتندو سوییچ را برای خانواده‌ها توصیف کرده است. چنین توصیفی این واقعیت را نادیده می‌گیرد که بازی‌های ویژه مخاطبان بزرگسال زیادی در سوییچ عرضه می‌شوند که به‌صورت فعال در بسترهایی مانند یوتیوب تبلیغ می‌شوند.»

کال آف دیوتی و انحصاری های پلی استیشن

«استفاده‌ی نینتندو از نوآوری نباید این حقیقت را پنهان کند که آن‌ها هنوز هم در زمینه کنسول‌های بازی با سونی و مایکروسافت رقابت می‌کنند و توانستند این کار را بدون امثال Call of Duty روی پلتفرم خود با موفقیت انجام دهند.»

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده