نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۳

سونی: ایکس باکس گیم پس ۲۹ میلیون مشترک دارد

سونی در ادامه گزارش‌های خود به نهادهای مسئول نظارت بر قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد، به پیشتازی ایکس باکس گیم پس در زمینه سرویس‌های اشتراکی گیمینگ با ۲۹ میلیون کاربر اشاره کرد.

در شرایطی که مایکروسافت به‌دنبال نهایی کردن قرارداد خرید استودیوهای اکیتیوژن بلیزارد است، نهادهای نظارتی و دولتی بریتانیا همچنان به بازرسی سخت‌گیرانه‌ی این معامله ادامه می‌دهند. سونی به‌عنوان مهم‌ترین رقیب مایکروسافت در حوزه گیمینگ هم یکی از مخالفان سرسخت این قرارداد است و بارها نگرانی خود مبنی بر آسیب خوردن به اصول رقابتی صنعت بازی را به گوش تصمیم‌گیرندگان رسانده است. در همین راستا، گزارش جدیدی توسط سونی منتشر شده که اعداد و ارقام جالب توجهی را در خصوص سرویس اشتراکی گیم پس فاش می‌کند.

سخنگوی سونی در خلال توضیحات خود در سازمان بازار و رقابت (CMA) به «توانایی و انگیزه مایکروسافت برای کاهش سطح رقابت در حال حاضر و آینده‌ی صنعت بازی با استفاده از سرویس‌های ارائه کننده خدمات گیمینگ» اشاره می‌کند. به‌گفته‌ی این شرکت، «سرویس اشتراکی Game Pass با در اختیار داشتن ۲۹ میلیون کاربر، با فاصله چشمگیری بالاتر از PlayStation Plus قرار دارد و این مایکروسافت را در زمینه سرویس‌های اشتراکی مولتی-گیم پیشتاز بازار رقابت ساخته است. از طرفی انتظار می‌رود که این آمار در آینده تا حد زیادی پیشرفت کند».

سهم ایکس باکس گیم پس از سرویس های اشترکی گیمینگ

البته ادعای سونی مبنی بر تعداد ۲۹ میلیون مشترک فعال سرویس Xbox Game Pass با گزارش‌های قبلی مایکروسافت در اینباره کاملا مطابقت ندارد. مایکروسافت آخرین بار به نزدیک ۲۵ میلیون مشترک سرویس گیم پس اشاره کرده بود.

گزارش مفصل سونی به CMA شامل بندهای مختلفی می‌شود که از مهم‌ترین موارد آن باید به نگرانی نسبت به انحصاری شدن بازی‌های اکتیویژن بلیزارد در سرویس Game Pass اشاره کرد؛ اتفاقی که قاعدتا در صورت عدم پیوستن اکتیویژن بلیزارد به استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس رخ نخواهد داد.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده