// پنجشنبه, ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۳

شایعه: شکایت کمیسیون تجارت فدرال آمریکا علیه معامله خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت

طبق شایعات کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا قصد دارد یک شکایت را به ثبت برساند تا از تکمیل معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت جلوگیری کند.

علاوه‌بر مشکلات خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در اروپا و انگلیس، ممکن مشکلات منطقه آمریکا هم به آن اضافه شود. بنابر اعلام Politico، احتمال دارد کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده یک شکایت علیه مایکروسافت ثبت کند تا از معامله ادغام این شرکت با شرکت اکتیویژن بلیزارد جلوگیری به عمل آورد. گفتنی است هنوز شکایت ضدانحصار FTC قطعی نیست و چهار کمیسیونر ارشد این شرکت باید به آن رای دهند و با وکلا ملاقات داشته باشند.

بررسی جزئیات و استدلال‌های طرفین باعث مشکوک شدن FTC نسبت به این معامله شده است. به مانند تحقیقات کمیسیون اروپایی و سازمان رقابت و بازار (Competition and Markets Authority/CMA) پادشاهی متحد بریتانیا و ایرلند شمالی، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا هم نگران است پس از تکمیل این معامله، مایکروسافت یک مزیت ناعادلانه در بازار گیمینگ داشته باشد. هنوز خود FTC صحبتی درمورد این شایعه نداشته است.

دیروز خبری مبنی‌بر شکایت از مایکروسافت در دادگاهی به‌خاطر سواستفاده از شرایط بد اکتیویژن برای خرید این شرکت با قیمتی پایین و ارائه راه نجاتی به باب کوتیک مطرح شد؛ هرچند این شکایت بر رسوایی‌های هیئت مدیره اکتیویژن و شخص کوتیک متمرکز بود.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده