نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۹

اشاره به عرضه PS6 بعد از سال ۲۰۲۷ در بیانیه جدید سونی

در بیانیه‌ی جدید شرکت سونی درباره‌ی خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، به عرضه‌ی کنسول پلی استیشن 6 پس از پایان سال ۲۰۲۷ اشاره شده است.

شرکت سونی در جدیدترین بیانیه‌ی خود در مورد خرید احتمالی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به‌صورت رسمی تایید کرده است ساخت کنسول پلی استیشن 6 را در برنامه‌ی خود دارد. البته باتوجه‌به محبوبیت اکوسیستم پلی استیشن، تایید این موضوع جای تعجبی ندارد.

با اینکه سونی در این بیانیه طبیعتا تاریخ عرضه‌ی رسمی این کنسول نسل ۱۰ را اعلام نکرد، اما به زمان حدودی آن اشاره داشته است. سونی در بیانیه‌ی جدید خود توضیح داد که شرکت مایکروسافت در پیشنهاد خود اعلام کرد سری Call of Duty را تا سال ۲۰۲۷ روی پلتفرم پلی استیشن عرضه خواهد کرد. به‌گفته‌ی سونی، این کار باعث عدم انتشار نسخه‌های آینده‌ی کالاف دیوتی روی نسل بعدی کنسول‌های پلی استیشن خواهد شد.

در بیانیه سونی آمده است: «زمانی‌که بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی نسل بعدی کنسول پلی استیشن خود را عرضه کند، دسترسی به سری Call of Duty و سایر بازی‌های اکتیویژن را از دست خواهد داد. این موضوع کنسول نسل جدید را دربرابر تغییر مصرف‌کننده آسیب‌پذیر می‌کند و متعاقبا باعث کاهش قدرت رقابت‌پذیری آن می‌شود».

کنسول PS5

این بیانیه سونی بدان معنا است که احتمالا نسل بعدی کنسول پلی استیشن برای عرضه پس از پایان سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است و همچنین نشان می‌دهد که سونی برای پلی استیشن 5 به مانند دو نسل قبل، به یک چرخه‌ی عمر ۷ تا ۸ ساله امیدوار است.

جزئیات دیگری در آخرین بیانیه‌های سونی به نهاد نظارتی بریتانیا اعلام شده است که در آن سونی به عقب‌تر بودن اشتراک‌های جدید پلی استیشن پلاس نسبت به ایکس باکس گیم پس، تمایل مایکروسافت برای تبدیل پلی استیشن به نینتندو و افزایش هزینه برای بازیکنان و شرایط بدتر برای بازیسازان بعد از خرید اکیتیوژن بلیزارد توسط مایکروسافت اشاره کرده است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده