// چهار شنبه, ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۴

شکایت از مایکروسافت به خاطر سواستفاده از وضعیت بد اکتیویژن در معامله خرید این شرکت

در دادگاهی از مایکروسافت به‌خاطر سواستفاده از شرایط بد اکتیویژن برای خرید این شرکت با قیمتی پایین و ارائه راه نجاتی به باب کوتیک شکایت شده است.

وقتی مایکروسافت خبر خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد را اعلام کرد، انتظار می‌رفت که این معامله به‌سادگی تکمیل نشود؛ اما درعین‌حال تصور نمی‌شد این ادغام تااین‌حد با مشکلات و حواشی رو‌به‌رو شود. بسیاری از ادارات نظارت و تنظیم رقابت هنوز این معامله را تایید نکرده‌اند و حال یک طرح دعوی علیه مایکروسافت مطرح شده است تا اوضاع بیش‌ازپیش بدتر شود.

این شکایت ادعا می‌کند که این غول تکنولوژی «آگاهانه از رسوایی آزارواذیت در این شرکت و قدرت تجاری آن علیه اکتیویژن استفاده کرد تا به بابی کوتیک راه نجاتی ارائه کند». این شکایت معامله ۶۹ میلیارد دلاری را قیمتی ارزان برای اکتیویژن می‌داند و می‌گوید «مایکروسافت با هیئت‌مدیره و کوتیک توطئه کرد تا به آن‌ها کمک کند از عواقب شخصی و حرفه‌ای این رسوایی فرار کنند».

شرکت ردموندی این اتهامات را رد می‌کند و گفته «معامله پیشنهادشده برای اکتیویژن بلیزارد قانونی و منصفانه مذاکره شده است». برخلاف دیگر موانع تکمیل این معامله، این قضیه ارتباطی به مجموعه Call of Duty ندارد؛ مجموعه‌ای که کشمکش‌های آن بین سونی و مایکروسافت بسیار طولانی شده است و در آخرین خبر شرکت آمریکایی به شرکت ژاپنی تعهد داده است تا ۱۰ سال این مجموعه را روی پلی استیشن عرضه کند.

به‌نظر این طرح دعوی که توسط یک صندوق بازنشستگی در دادگاه وزارت دارایی دلاوِر مطرح شده است روی این قضیه که تکمیل معامله باعث در رفتن کوتیک و دیگر مدیران اجرای رده‌بالای اکتیویژن بلیزارد یا اعضای هیئت‌مدیره از اتهامات مطرح شده در دو سال پیش می‌شود، تمرکز کرده است. مشخص نیست که سرانجام این شکایت و معامله چه خواهد شد، هرچند این شکایت دردسر دیگری برای مایکروسافت در راه تکمیل معامله خرید اکتیویژن بلیزارد است.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده