نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۸

جهان بازی Diablo 4 آزادی عملی شبیه به Breath of the Wild نخواهد داشت

تیم بلیزارد در مصاحبه‌ی جدید خود در مورد جهان بازی Diablo 4 توضیحاتی را ارائه داده است.

Diablo 4 بازی بزرگ بعدی شرکت بلیزارد اینترتینمنت است که طرفداران مدت‌ها منتظر آن بودند. بازی جدید در سری اکشن نقش‌آفرینی Diablo قرار است بازیکنان را به ماجراجویی‌هایی در دل تهدیدهای جدید Lilith ببرد. به‌گفته‌ی بلیزارد، Diablo 4 از یک دنیای باز و غنی بهره‌مند خواهد بود که بازیکنان می‌توانند در آن کمپ‌های زیادی را آزاد کرده و بیش از ۱۵۰ دانجن منحصر‌به‌فرد را کاوش کنند. بااین‌حال به نظر می‌رسد دنیای این بازی، آن آزادی عملی که بسیاری از طرفداران انتظار دارند را ارائه نکند.

در همین راستا جو شلی، کارگردان دیابلو 4 و راد فرگوسن، مدیر کل مجموعه دیابلو در یک مصاحبه‌ی ویدیویی با وب‌سایت IGN، توضیحات بیشتری را در مورد جهان بازی ارائه کردند. به‌گفته‌ی این سازندگان، بازیکنان نباید انتظار وجود دنیایی آزاد و گسترده به مانند بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild را داشته باشند. فرگوسن در این‌باره توضیح داد:

«یکی از نگرانی‌هایی که در مورد لقب «جهان باز» که به مانند یک تابلوی نئونی بزرگ چشمک می‌زند، وجود دارد این است که بازیکنان با تصوری مشابه بازی Breath of the Wild می‌گویند: اوه، این جهان ارگانیک است. من می‌توانم به هر جایی بروم و هر کاری انجام دهم و درنهایت می‌توانم آن را برای خودم درک کنم. این تصور، داستان ما نیست. داستان ما امکان پیشروی غیرخطی را می‌دهد اما باز هم یک داستان است. ما می‌خواستیم یک شروع، میانه و پایان داشته باشیم. تمایل داشتیم داستان را از یک نقطه‌ی خاص شروع کنیم و آن را در یک مکان خاص به پایان برسانیم».

Diablo 4

روایت بازی Diablo 4 به‌عنوان یک داستان اکثرا شاخه‌ای توصیف می‌شود و به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا نحوه‌ی پیشروی خود در بازی را ازطریق بخش‌هایی مهم انتخاب کنند؛ بنابراین اگر بازیکنان برای بار دوم تجربه‌ی بازی را شروع کنند، می‌توانند ترتیب مراحل را برای تنوع تغییر دهند. البته سازندگان محتوای جانبی زیادی در بازی گنجانده‌اند که بازیکنان می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند. فرگوسن در این‌باره گفت:

«چیز خوبی که در مورد سبک جهان باز وجود دارد، مأموریت‌های جانبی زیاد است. فعالیت‌های زیادی در جهان بازی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید و مربوط‌به کامل کردن کمپین نیستند. همچنین مسیر کامل کردن کمپین دارای چند شاخه است که شما می‌توانید تصمیم بگیرید که در چه زمانی و به چه ترتیبی آن‌ها را تجربه کنید».

نکته‌ی جالب این است که تیم توسعه‌ی دیابلو 4 مجبور شد برخی از محتواها را برای کاهش تراکم جهان بازی حذف کند. فرگوسن در این‌باره توضیح داد:

«هنگامی که در حال عبور از جهان بازی هستید، تفاوتی ندارد سوار اسب یا پیاده باشید. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. ما درواقع محیط‌های زیادی داشتیم که عبور از آن‌ها سوار بر اسب چالش برانگیز بود؛ بنابراین باید مطمئن می‌شدیم که جاده‌ها واقعا به مکان‌های خوبی متصل هستند و راه خوبی برای سفر مناطق مختلف وجود داشته باشد تا شما بتوانید از آن عبور کنید و به مکان‌های دلخواه خود برسید. همچنین باید مطمئن می‌شدیم فرصتی برای خارج شدن از مسیر و دیدن چیزهای جالب برای بازیکنان وجود دارد».

Diablo 4

فرگوسن در پایان خاطرنشان کرد که حین توسعه‌ی بازی Gears 5 در استودیو کوالیشن، تیم سازنده با طراحان جهان باز آثار دیگر ملاقات کرد که نتیجه‌ی آن به سردرگم‌کننده بودن بازی‌های جهان باز انجامید؛ چرا که بازیکنان جهان باز و انتخاب آزادانه را دوست دارند اما از طرفی می‌خواهند که به آن‌ها گفته شود به کجا بروند.

بازی Diablo 4 در سال ۲۰۲۳ روی پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد. برخی گزارش‌ها به انتشار این بازی در ماه آوریل سال آینده و شروع بتای عمومی آن در فوریه ۲۰۲۳ اشاره دارند.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی را با تیم زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده