// دوشنبه, ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۳

وارد شدن دوباره Battlefield 1 به فهرست ۱۰ بازی پرفروش استیم

با وجود گذشت ۶ سال از انتشار بازی Battlefield 1، این اثر توانسته است به چارت ۱۰ بازی برتر فروشگاه استیم راه یابد و تعداد بازیکنان همزمان آن افزایش چشم‌گیری داشته است.

بازی Battlefield 1 ابتدا در اکتبر ۲۰۱۶ (آبان ۱۳۹۵) منتشر شده بود؛ اما همچنان عملکرد خوبی دارد و اکنون محبوبیت آن افزایش چشمگیری داشته است، به‌طوری‌که به بیشترین تعداد بازیکن همزمان خود رسیده است. این بازی سال ۲۰۲۰ روی استیم منتشر شده بود و طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد بازیکنان آن به ۴۹.۷۳۲ نفر رسیده است که در مقایسه با Battlefield 2042 که نزدیک به ۴۴هزار بازیکن همزمان داشت، آمار بیشتری در یک روز است.

می‌توان دلایل متعددی برای این امر برشمرد. ابتدا اینکه بازی با تخفیف بزرگی رو‌به‌رو شده است و قیمت آن به ۴.۷۹ دلار/ ۴.۱۹ پوند رسیده است. لازم به ذکر است طی ماه‌های گذشته تعداد بازیکنان همزمان Battlefield 2042 قبل از احیای بتلفیلد ‍۱ بین ۸ تا ۱۵ هزار بازیکن بوده است. بازی Battlefield V هم با اینکه تخفیف نخورده است، اما بیشترین تعداد بازیکنان همزمان آن ۱۵.۴۵۴ بوده است؛ عددی که برای نسخه 2042 به ۵.۳۷۹ بازیکن می‌رسد.

یکی از کاراکترهای بازی Battlefield 2042

دلیل دیگر موفقیت دوباره بتلفیلد 1 عدم پذیرش جدیدترین نسخه بین طرفداران این مجموعه بوده است. از زمان عرضه این بازی به خاطر نبود نقشه‌های متقاعدکننده، بازطراحی سیستم کلاس‌بندی بتلفیلد و عدم پشتیبانی با محتوای مناسب، مورد انتقاد قرار گرفته است. اندرو ویلسون، مدیرعامل شرکت EA در یک کنفرانس مالی سال گذشته گفته بود:

«ما با ثبات خوبی بازی [Battlefield 2042] را منتشر کردیم؛ اما با تجربه بیشتر بازی توسط بازیکنان مشخص شد که مشکلات عملکردی غیرمنتظره وجود دارد که باید آن‌ها را رفع می‌کردیم. برخی از تصمیمات طراحی که برای بازی گرفتیم برای همه بازیکنان جامعه مقبول واقع نشد. ما کاملا متعهد شده‌ایم که پتانسیل کامل بازی را درک کنیم و کاملا نسبت به طرفداران بتلفیلد متعهد هستیم».

وینس زامپلا، مدیرعامل استودیو ریسپاون هم در مورد این بازی گفته بود: «من فکر می‌کنم آن‌ها خیلی از چیزی که بتلفیلد واقعا است، دور شدند. آن‌ها سعی کردند چند کار انجام دهند که شاید جاه‌طلبانه بود؛ مثل افزایش بازیکنان و غیره. من فکر می‌کنم زمان کافی برای چیزی که بازی را جذاب می‌کند، صرف نکردند».

پوستر بازی Battlefield 2042

پیش‌تر شرکت الکترونیک آرتز از قصد خود برای ایجاد یک جهان متصل بتلفیلد صحبت کرده بود و از تغییرات گسترده نسبت به ساختار توسعه این مجموعه خبر داده بود. بر همین اساس اسکار گابریلسون، مدیرکل سابق DICE شرکت نامبرده را ترک کرد و زامپلا هم نقش جدیدی به‌عنوان ناظر مجموعه برعهده گرفت.

زامپلا دراین‌باره گفت: «یک ساختار کاملا جدید است. ما چندین استودیو را کنار هم قرار می‌دهیم. ما بهترین استعدادها را کنار هم جمع کرده و به آن‌ها زمان می‌دهیم تا کاری خارق‌العاده انجام دهند». یکی از این استودیوها Ridgeline Games است که توسط مارکوس لِتو، یکی از خالقان هیلو مدیریت می‌شود.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده