نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۱

سونی: افزایش قیمت پلی استیشن 5 تأثیری بر میزان فروش کنسول نداشته است

شرکت سونی تأیید کرد که میزان فروش پلی استیشن 5 تحت تأثیر افزایش قیمت کنسول قرار نگرفته است.

شرکت Sony اعلام کرد که میزان تقاضای گیمرها برای خرید پلی استیشن 5 تحت تأثیر افزایش قیمت اخیر کنسول قرار نگرفته است. هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی در جلسه‌ی گزارش مالی سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ شرکت توضیح داد که آن‌ها موجودی کافی برای تأمین تقاضای کاربرها در فصل تعطیلات پیش‌رو را خواهند داشت.

هیروکی توتوکی در ادامه گفت: «تاکنون کاهشی در میزان فروش پلی استیشن 5 به‌دلیل افزایش قیمت کنسول مشاهده نشده است، اما باید نظارت داشته باشیم که در آینده چه اتفاقی در بازار خواهد افتاد». شرکت سونی قیمت کنسول PS5 را در اواخر ماه اوت ۳۰ پوند افزایش داد، اما تغییری در قیمت آن در ایالات متحده آمریکا ایجاد نکرد.

شرکت Sony در زمان افزایش قیمت کنسول نسل ۹ خود گفت که این افزایش «باتوجه‌به شرایط اقتصادی جهان و تأثیر آن بر کسب‌وکار سرگرمی‌های تعاملی سونی ضروری است». بااین‌حال این شرکت تأکید کرد که در آینده قصد دارد تا شرایط عرضه پلی استیشن 5 را با افزایش موجودی کنسول در بازار بهبود بخشد.

همان‌طور که به کریسمس نزدیک می‌شویم، شرکت سونی می‌گوید که از قبل ۶.۵ میلیون دستگاه پلی استیشن 5 برای تأمین تقاضای بازار در این فصل شلوغ تولید کرده است. اما اگر این شرکت بخواهد به هدف خود یعنی فروش ۱۸ میلیون کنسول در سال مالی جاری برسد، هنوز کارهای زیادی برای انجام دارد.


منبع PushSquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده