نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۲

God of War Ragnarok بیش از ۷۰ ویژگی دسترسی را ارائه می دهد

به‌گفته‌ی شرکت سونی، بازی God of War Ragnarok بیش از ۷۰ ویژگی دسترسی را برای بازیکنان به همراه خواهد داشت.

سونی در آستانه‌ی انتشار بازی God of War Ragnarok در هفته‌ی آینده اعلام کرد طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های دسترسی را برای بازیکنان ارائه کرده است. در این بازی چهار منوی دسترسی (Accessibility) از پیش تعیین شده قرار دارد و تمامی بازیکنان می‌توانند هر گزینه از این چهار منو را متناسب با نیاز خود تنظیم کنند.

منوی از پیش تنظیم شده مربوط‌به دسترسی بصری به بازیکنان کمک می‌کند گزینه‌های کمکی به مانند راهنمای پیمایش، زمان‌بندی معماها، برداشتن خودکار اشیا، سرنخ‌های صوتی و اندازه‌ی نشانگر‌های رابط کاربری و زیرنویس را متناسب با نیاز خود تنظیم کنند. منوی قابلیت‌های دسترسی شنوایی تنظیمات مناسب بازیکنان ناشنوا یا کم‌شنوا را شامل می‌شود که امکان تنظیم زیرنویس‌ها، توضیحات، نشانگرهای جهت حرکت و نام شخصیت‌های در حال صحبت را در دسترس قرار می‌دهد.

منوی از پیش تنظیم شده‌ی بعدی مربوط‌به کاهش حساسیت حرکت‌ها است تا بازیکنان گزینه‌های وسیعی به مانند نوسان، تاری حرکت و حساسیت‌های نشانه‌گیری برای بهبود واکنش‌های سریع یا حرکت‌های دستی دوربین در اختیار داشته باشند. منوی بعدی در بخش دسترسی‌ها مربوط‌به گزینه‌هایی می‌شود که برای بازیکنان با محدودیت‌های حرکتی یا جسمی مناسب است. این گزینه‌ها شامل زمان‌بندی معماها، پیمایش و دریافت کمک برای حرکت در محیط خواهند بود.

کریتوس و آترئوس در برابر گرگ غول پیکر در گاد او وار رگناروک

همچنین بازی God of War Ragnarok دارای یک بخش کنترل کاملا قابل تغییر و سفارشی‌سازی است. سونی درباره‌ی این تنظیمات گفت: «با افزودن میانبرهای صفحه‌ی لمسی، کنترل سبک‌های ورودی، کنترل تنظیمات از پیش تنظیم شده و امکان ذخیره‌ی تنظیمات سفارشی، شما واقعا کنترل بازی خود را در دست دارید».

میلا پاولین، طراح ارشد تجربه‌ی کاربری بازی God of War Ragnarok، در مصاحبه‌ی اخیر خود گفت: «اگر بتوانم یک ویژگی را تا جایی برسانم که یک بازیکن بیشتر بتواند بازی کند، آن‌وقت این بهترین چیز در جهان خواهد بود. ویژگی‌های دسترسی تنها قابلیت‌هایی افزوده نیستند بلکه آن‌ها به بهبود تجربه‌ی بازی برای همه کمک می‌کنند».

بازی God of War Ragnarok قرار است در تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان) روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه شود.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده