نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۸

اپیک ایده‌ای برای ادامه دادن Gears of War پیش از فروش آن به مایکروسافت نداشت

کلیف بلزینسکی، طراح ارشد سابق مجموعه‌ی Gears of War معتقد است اپیک گیمز در زمان فروش این IP به مایکروسافت دیگر ایده‌ی خاصی برای آینده آن نداشت.

کلیف بلزینسکی که در دوره‌ی ۲۰ ساله‌ی حضور خود در تیم توسعه‌دهندگان اپیک گیمز، مسئولیت «طراح ارشد» سه بازی اول مجموعه‌ی Gears of War را برعهده داشت، در اظهارات اخیر خود درباره موقعیت خاص این ناشر در زمان فروش امتیاز IP آن به مایکروسافت صحبت کرده است. جدایی بلزینسکی از اپیک در سال ۲۰۱۲ و یک سال بعد از عرضه بازی Gear of War 3 رقم خورد. زمانی‌که مایکروسافت دو سال بعد IP این مجموعه را از آن خود کرد.

براساس تأیید مایکروسافت، بازی‌های Gears of War در زمان انعقاد این قرارداد در سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۲ میلیون نسخه را در سراسر جهان به فروش رسانده و بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد را به همراه داشتند.

حالا کلیف بلزینسکی در مصاحبه با IGN اظهار داشته که باوجود موفقیت‌های این مجموعه، اعتقاد دارد ایده‌های اپیک گیمز در آن زمان برای Gears به پایان رسیده بود و این مسئله ارتباط مستقیمی با جدایی برخی اعضای کلیدی تیم توسعه‌دهندگان این سری داشت. او در بخشی از گفتگوی خود در اینباره می‌گوید:

«صادقانه بگم وقتی که لی پری (طراح گیم‌پلی Gears of War 2)، من و راد فرگوسن (تهیه کننده Gears of War) از این تیم جدا شدیم، اپیک واقعاً دیگر نمی‌دانست باید با این مجموعه چه کار بکند.»

«آن‌ها مدتی بود که بازی جدیدی منتشر نکرده بودند و موتور آنریل انجین هم در وضعیت خوبی قرار داشت اما بدون تردید آن‌ها درحال رشد بودند و احتمالاً به درآمد این مجموعه هم نیاز مبرم داشتند، هرچند اصلاً نمی‌دانستند باید با آینده‌ی این مجموعه چه کنند.»

بازی های سری گیرز آف وار

مایکروسافت از زمان تصاحب این مجموعه، ۲ بازی از سری اصلی Gears of War را منتشر کرده که یکی از آن‌ها Gears of War 4 در سال ۲۰۱۶ و دیگری Gears 5 در سال ۲۰۱۹ بود. هر دو بازی توسط استودیوی The Coalition توسعه داده شدند. همچنین بازی Gears of War: Ultimate Edition و اسپین آف استراتژیک و نوبتی Gears Tactics نیز در ارتباط با این سری به بازار عرضه شدند.

استودیوی The Coalition در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ درحال آماده‌سازی برای ورود به نسل جدید است اما فعلا برنامه‌ای برای معرفی یک بازی جدید در آینده نزدیک ندارد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده