نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۲

استخدام بازیساز توسط اپل برای پیشبرد پروژه های AR/VR

گفته می‌شود اپل با استخدام مؤسسان یک استودیوی ساخت بازی‌های موبایلی مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، درحال پیشبرد برنامه‌های خود در حوزه AR/VR است.

مدت‌ها است که ادعا می‌شود اپل به ساخت هدست واقعیت مجازی و AR اختصاصی خود می‌پردازد. حالا به نظر می‌رسد که یک گزارش جدید نیز تأییدی بر این امر است. Mobilegamer.biz در گزارش اخیر خود مدعی شده که دو نفر از مؤسسان استودیوی Playdeo به نام‌های جک شولز و تیمو آرنال از حالا برای اپل کار می‌کنند تا عملا این استودیو تعطیل شود.

براساس تأیید Companies House، استودیو Playdeo همچنان به به‌عنوان یک شرکت فعال باقی خواهد ماند، اما فعلا نیرویی را جذب نخواهد کرد. در آن سو گفته می‌شود که نیک لودلام، سومین مؤسس این شرکت برعکس دو نفر دیگر به اپل نپیوسته است.

شاید بتوان برجسته‌ترین ساخته‌ی استودیوی Playdeo را بازی Avo معرفی کرد. یک بازی عرضه‌شده روی سیستم‌عامل iOS که بازیکنان در آن یک آووکادو را در مسیر خود در دنیای واقعی هدایت می‌کنند. این بازی بازخوردهای مثبتی را در اپ استور دریافت کرده و میانگین نمره آن با بیش از ۱۶۰۰ نظر، ۴.۳ از ۵ است.

بازی واقعیت افزوده Avo

طبق گزارش وبسایت Mobilegamer.biz این دو توسعه‌دهنده احتمالا از این پس روی پروژه‌ی تلفیق واقعیت اپل فعالیت خواهند کرد. همچنین به نظر می‌رسد که اپل پیش از این هم جاناتان توپوف، طراح اصلی بازی Avo را در سال ۲۰۱۹ به خدمت گرفته بود.

از طرفی نشریه بلومبرگ در سال ۲۰۲۱ و در گزارشی از ساخت هدست واقعیت مجازی اختصاصی اپل خبر داده بود. در آن زمان گفته می‌شد که این محصول احتمالا تا سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود. اکنون باتوجه به اینکه به احتمال زیاد قرار نیست طی دو ماه پایانی سال ۲۰۲۲ میلادی ناگهان شاهد عرضه‌ی هدست جدید شرکت Apple باشیم، می‌توان حدس زد که کمبود قطعات سخت‌افزاری و محدودیت‌های دیگر طی ۲ سال اخیر منجر به تعویق زمان عرضه‌ی آن شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده