نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۰

از دست رفتن ۲ میلیون مشترک سرویس PS Plus از زمان تغییر فرمت

سونی در جریان گزارش سه‌ماهه دوم سال مالی خود اعلام کرد که سرویس اشتراکی PS Plus از زمان تغییر فرمت تاکنون ۲ میلیون مشترک خود را از دست داده است.

آمار رسمی سونی از وضعیت مشترکین سرویس PS Plus نشان می‌دهد که پلی استیشن پلاس برای سومین سال متوالی با کاهش تعداد مشترکین مواجه شده و حالا به آمار ۴۵.۴ میلیون کاربر در سه‌ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ (۸ مهر ۱۴۰۱) رسیده است. این آمار در دوره سه‌ماهه قبلی ۴۷.۳ میلیون مشترک اعلام شده بود. از طرفی تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی پلی استیشن در مقایسه‌ی سال به سال از ۱۰۴ میلیون کاربر به ۱۰۲ میلیون نفر رسیده است.

هیروکی توتوکی، مدیر مالی سونی در جریان این گزارش، کاهش تعداد مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس را به کاهش فروش بازی‌های ترد پارتی این سرویس نسبت داده و با اشاره به فاصله گرفتن از دوران اوج کرونا گفته که «حالا مردم بیشتر به بیرون از خانه می‌روند.»

بازی های سرویس PS Plus

توتوکی در ادامه به عرضه‌ی بازی‌های بزرگی مثل Call of Duty: Modern Warfare 2 اشاره کرده و معتقد است که برای سه‌ماهه سوم سال انتظارات بسیار بالایی وجود دارد. سونی در جریان همین نشست اعلام کرده بود که آمار فروش پلی استیشن 5 حالا به ۲۵ میلیون واحد در سراسر جهان رسیده است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده