نویسنده: فراز پاشایی
// شنبه, ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۳

فروش خوب مجموعه فاینال فانتری و Kingdom Hearts در گزارش سالانه اسکوئر انیکس

شرکت اسکوئر انیکس به‌تازگی گزارش سالانه خود را منتشر کرده است که از فروش خوب سه مجموعه فاینال فانتزی, Dragon Quest و Kingdom Hearts حکایت دارد.

در جریان تازه‌ترین اخبار دنیای بازی، روز گذشته اسکوئر انیکس گزارش سالانه امسال خود را منتشر کرده است. در گزارش سال ۲۰۲۲ شرکت نام‌برده شده، اعداد قابل‌توجهی از سه IP معروف این شرکت، به چشم می‌خورد. بازی‌های مجموعه فاینال فانتری ۹ میلیون نسخه به فروش خود اضافه کرده‌اند. وقوع این امر باعث شده است که فروش کلی مجموعه در کل طول دوران حیات خود به عدد قابل‌توجه ۱۷۳ میلیون نسخه برسد.

از طرفی دیگر، طبق گفته وبسایت ResetEra، مجموعه Dragon Quest در طول سال جاری میلادی، ۲ میلیون نسخه به فروش خود اضافه کرده و فروش کلی این سری بازی را به ۸۵ میلیون نسخه رسانده است. درنهایت نام مجموعه Kingdom Hearts به چشم می‌خورد. این مجموعه تا به این لحظه به تعداد ۳۶ میلیون نسخه به فروش رسیده است. آخرین نسخه از این سری بازی در سال ۲۰۱۹ در دسترس کنسول‌های نسل هشتمی دو شرکت سونی و مایکروسافت قرار گرفت. به فاصله دو سال نسخه پی سی این اثر عرضه شد.

سورا از بازی Kingdom Hearts مشغول دست دادن با ماریو در بازی سوپر اسمش برادرز آلتیمیت

درنهایت نسخه نینتندو سوییچ بازی Kingdom Hearts III در سال ۲۰۲۲ برای این کنسول ژاپنی منتشر شد. همچنین اوایل امسال بازی Kingdom Hearts 4 به‌صورت رسمی معرفی شده و مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد. باید اشاره کرد اعداد منتشر‌شده همگی مربوط‌به مجموع فروش فیزیکی و دیجیتالی این آثار روی تمامی پلتفرم‌ها، در کل طول عمر خود هستند. باتوجه‌به مطرح‌شدن نام فاینال فانتزی در این مطلب، به‌ نظر می‌رسد بازی Final Fantasy XVI مراحل آخر توسعه و طراحی خود را پشت سر می‌گذارد. از طرفی دیگر نیز، به‌تازگی یک تریلر داستانی از این بازی موردانتظار منتشر شده است.

نظر شما عزیزان چیست؟ آیا آثار نام برده شده را تجربه کرده‌اید؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده