// پنجشنبه, ۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۴

شایعه: تلاش سونی برای خرید سی دی پراجکت رد

بنابر شایعات منتشرشده در سطح اینترنت، شرکت سونی چندبار برای خرید CD Projekt Red با این استودیو ارتباط برقرار کرده است.

باتوجه به گمانه‌زنی‌های اینترنتی، استودیو CD Projekt Red چند بار با پیشنهاد ادغام سونی رو‌به‌رو شده است. با اینکه این شایعات بدون مدرک هستند، اما منابع داخلی صنعت بازی آن‌ها را تایید کرده‌اند. ادغام این استودیو با شرکت سونی بار دیگر آتش جنگ خریدها بین سونی و مایکروسافت را شعله‌ور خواهد کرد.

کاربر Rythian در توییتر که تحلیل‌گر صنعت گیم است، در جواب شایعات فوق توییت کرده شرکت سونی چندین بار با استودیو CDPR تماس برقرار کرده است. او می‌گوید یکی از دلایل اعلام بازی‌های بی‌شمار دردست ساخت این استودیو افزایش ارزش‌گذاری خود قبل از یک ادغام احتمالی است؛ اما این بدین معنا نیست که سونی حتما استودیو نامبرده را خریداری خواهد کرد. شرکت‌های مختلف همواره با یکدیگر تماس برقرار می‌کنند.

در ماه مهر بود که سی‌دی پراجکت از ساخت چند بازی جدید پرده برداشت که شامل دو بازی از مجموعه ویچر که یکی از آن‌ها ریمیک The Witcher است، یک مجموعه جدید و دنباله بازی سایبرپانک می‌شود. همچنین این استودیو پس از موفقیت انیمه Cyberpunk Edgerunners که در نتفلیکس نمایش داده شد، به گسترش فعالیت خود در صنعت فیلم و تلویزیون ابراز علاقه کرد.

پلی استیشن 5 در کنار لوگوهای پلی استیشن

بااینکه هنوز خبر بالا تایید نشده است، اما سونی و مایکروسافت در حال جنگ برای تصاحب استودیوها هستند. مایکروسافت قصد خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد را با معامله تقریبا ۷۰ میلیارد دلاری دارد و سونی در دادگاه‌ها و ادارات تنظیم رقابت درحال مبارزه با ردموندی‌ها درمورد این معامله است. همچنین مایکروسافت شرکت بتسدا را هم با قیمت ۷.۵ میلیارد دلاری خریداری کرده بود و بازی Starfield را انحصاری پلتفرم‌های خود کرد.

سونی هم بیکار ننشسته است و در همین سال میلادی آن‌ها با قیمتی نزدیک به ۵ میلیارد دلاری استودیو بانجی، سازنده بازی دستینی را خریداری کرد. هنوز باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا سونی با یک اقدام جسورانه اقدام به خرید CD Projekt Red خواهد کرد یا خیر. صحبت‌های خرید و ادغام معمولا بدون سروصدا انجام می‌شوند و حتی برخی خبرنگاران برجسته هم از آن‌ها باخبر نمی‌شوند؛ چون متقاضیان، وکلا و بانکداران این مباحث را به‌صورت مخفیانه انجام می‌دهند.

نمی‌توان با اطمینان از صحت خبر بالا صحبت کرد؛ اما شرکت‌ها همواره درحال تلاش و جست‌وجو برای ادغام‌ها و معاملات جدید هستند. باید منتظر ماند و دید آیا در مقابله با خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، سونی دست به اقدام متقابل دیگری خواهد زد یا نه.


منبع Exputer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده