// سه شنبه, ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۳

احتمال عرضه Age of Empires II: Definitive Edition برای کنسول‌های ایکس باکس

بازی Age of Empires II: Definitive Edition در وبسایت رده‌بندی سنی اروپا برای کنسول‌های ایکس باکس لیست شده است.

وبسایت رده‌بندی سنی اروپایی PEGI که پیش‌تر بازی Age of Empires II: Definitive Edition را لیست کرده بود، اکنون نسخه ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس را هم به این صفحه اضافه کرده است. به گفته این وبسایت، قرار است امروز شاهد عرضه این بازی روی کنسول‌های نامبرده باشیم.

اگر قضیه فوق درست باشد، احتمالا معرفی رسمی آن در مراسم بیست‌وپنج سالگی بازی که امروز برگزار می‌شود، از راه می‌رسد. این مراسم در توییچ و یوتیوب هردوصفحه ایکس باکس و Age of Empires استریم خواهد شد و ساعت برگزاری آن ٨:٣٠ شب به وقت تهران است. در صفحه بازی نوشته شده است که این استریم شامل «معرفی، مصاحبه با اعضای تیم و برخی سورپرایزها» خواهد بود.

بازی Age of Empires II: Definitive Edition ابتدا در سال ٢٠١٩ روی رایانه‌های شخصی عرضه شده بود و ریمستری از نسخه ١٩٩٩ به شمار می‌آید که شامل گرافیک ارتقایافته، پشتیبانی از رزولوشن 4K و تمامی بسته‌های گسترش‌دهنده عرضه شده برای بازی است. همچنین قبلا اعلام شده بود بازی Age of Empires IV: Anniversary Edition امروز روی استیم و فروشگاه مایکروسافت عرضه خواهد شد.

این نسخه جدید از Age of Empires IV شامل بازی اصلی، تمامی آپدیت‌های منتشرشده تاکنون و آپدیت Anniversary است که شامل دو تمدن جدید عثمانی و مالیان است. دارندگان کنونی این بازی به آپدیت جدید به صورت رایگان دسترسی خواهند داشت. همچنین عرضه این بازی برای ایکس باکس هم لو رفته بود؛ هرچند اطلاعات جدیدی درمورد آن منتشر نشده است.

در بررسی بازی Age of Empires IV توسط زومجی به قلم افشین پیروزی آمده است: «Age of Empires 4 به‌عنوان نسخه‌ای جدید از یک مجموعه قدیمی، کاملا وفادار به اصول همیشگی آن و مخصوصا نسخه محبوب دوم است. هسته کلی گیم پلی بازی شدیدا یادآور AOE 2 است و همین اتفاق هم باعث شده تا مخصوصا بازیکنان قدیمی، خیلی زود بتوانند با بازی ارتباط برقرار کنند و به‌لطف بهبود‌های هرچند جزئی، از تجربه آن لذت ببرند. البته که همین مساله، باعث شده تا بتوانیم جای خالی کمی جرات بیش‌تر از جانب سازندگان برای تغییرات اساسی‌تر را هم حس کنیم و شاهد اثری کاملا مدرن نباشیم.»


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده