نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۱

عبور تعداد کاربران همزمان استیم از ۳۰ میلیون

روز گذشته تعداد کاربران همزمان استیم از مرز ۳۰ میلیون نفر عبور کرد که رکورد جدیدی برای این پلتفرم به‌حساب می‌آید.

زمان زیادی تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی باقی نمانده است و اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که استیم رکورد جدیدی را در زمینه‌ی تعداد کاربران همزمان به ثبت رسانده است. این پلتفرم که در اوایل سال جاری نزدیک به ۲۸ میلیون کاربر همزمان داشت، روز گذشته به ۳۰ میلیون و ۳۲ هزار و ۵ کاربر همزمان دست پیدا کرد.

جالب اینکه از این تعداد کاربر همزمان تنها ۸ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۶۴۷ نفر مشغول تجربه‌ی بازی بودند و بسیاری برنامه‌ی Steam را در پس‌زمینه باز نگه داشته بودند. شماری از کاربران نیز احتمالا مسابقات اینترنشنال بازی Dota 2 را پیگیری می‌کردند که دیروز مرحله گروهی آن پس از رقابت ۱۶ تیم در براکتی دو-حذفی به پایان رسید.

فینال تورنمنت The International بازی دوتا ۲ برای برگزاری در تاریخ ۳۰ اکتبر (۸ آبان) در نظر گرفته شده است و باید دید که این مسابقات چه تأثیری بر تعداد کاربران همزمان استیم خواهد داشت. شاید انتشار جهانی بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 درکنار بخش مولتی‌پلیر آن در تاریخ ۲۸ اکتبر (۶ آبان) نیز باعث افزایش شمار بازیکن‌ها شود؛ به‌خصوص که این مجموعه دوباره پس از سال‌ها به استیم بازمی‌گردد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده