نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۷

احتمال توسعه یک بازی نقش آفرینی AAA جدید توسط آبسیدین

طبق گزارشی جدید، شاید آبسیدین روی یک بازی نقش‌آفرینی AAA جدید و معرفی‌نشده‌ دیگر نیز کار کند.

از زمانی‌که مایکروسافت استودیوی آبسیدین اینترتینمنت را تصاحب کرد، این سازنده به خوبی ثابت کرده است که با داشتن منابع مالی مناسب می‌تواند به یک مجموعه‌ی بزرگ برای توسعه‌ی بازی‌های مختلف تبدیل شود. با اینکه این استودیو در حال حاضر مشغول ساخت چند محصول مختلف است، اما به نظر می‌رسد همچنان پروژه‌های جدید و معرفی‌نشده‌ی دیگری را نیز در دست ساخت دارد.

آبسیدین اخیرا نسخه‌ی کامل و اصلی بازی Grounded را منتشر کرد و اثر نقش‌آفرینی جاشوا ساویر یعنی بازی Pentiment نیز قرار است ماه آینده عرضه شود. به جز این دو عنوان، آبسیدین در حال کار روی بازی Avowed است. بازی Avowed یک اثر نقش‌آفرینی شبیه به بازی Skyrim است که وقایع داستان آن در دنیای Eora جریان دارند. بازی Avowed با اینکه از ویژگی‌های متمایز و منحصر‌به‌فرد خود بهره می‌برد، اما در دنیایی مشترک با سری Pillars of Eternity قرار دارد.

علاوه‌بر Avowed، آبسیدین بازی The Outer Worlds 2 را معرفی کرده است که طرفداران این سری را با کاراکتر، سیستم ستاره‌ای و داستانی جدید رو‌به‌رو خواهد کرد. با اینکه دیدن نتیجه‌ی این پروژه‌ها بسیار جالب خواهد بود، اما توسعه‌ی آن‌ها برای هر سازنده‌ای دشوار به نظر می‌رسد. حال طبق گزارشی جدید به نظر می‌رسد آبسیدین یک بازی دیگر در مقیاس Avowed و The Outer Worlds 2 را هم در دست ساخت دارد.

بازی های آبسیدین انترتینمنت

طبق جدیدترین آگهی شغلی منتشرشده، استودیوی آبسیدین به‌دنبال یک طراح و سازنده‌ی جهان برای بازی نقش‌آفرینی بزرگ بعدی خود است. سایر اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهند که فرایند تولید این پروژه از یک سال پیش یا قبل‌تر آغاز شده است. باتوجه‌به این جزئیات می‌توان دریافت که این پروژه هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. شاید برخی از طرفداران آثار آبسیدین تصور کنند که این آگهی شغلی مربوط‌به دو بازی Avowed یا The Outer Worlds 2 شود؛ به‌خصوص اینکه در تریلر معرفی دنباله‌ی The Outer Worlds اعلام شد که این بازی هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. باید این نکته را ذکر کرد که شروع توسعه‌ی این بازی به سال ۲۰۱۹ باز می‌گردد. علاوه‌بر این، جاشوا ساویر اخیرا اعلام کرده است که دو عنوان Avowed و The Outer Worlds 2 قابل بازی هستند.

با اینکه قابل بازی بودن دو اثر ذکرشده نمی‌تواند گمانه‌زنی‌ها را رد یا تایید کند، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که روند توسعه‌ی بازی جدید آبسیدین حداقل پس از شروع ساخت دو بازی Avowed و The Outer Worlds 2 کلید خورده است و مطمئنا هنوز قابل تجربه نیست. هنوز مشخص نمی‌شود که این بازی یک IP کاملا جدید است یا یک نسخه‌ی تازه از مجموعه‌ای آشنا به شمار می‌آید.

بسیاری از طرفداران امیدوار هستند آبسیدین روزی به سراغ ساخت Fallout: New Vegas 2 یا دنباله‌ی معنوی Fallout: New Orleans برود. با اینکه این فرضیه اکنون بسیار بعید به نظر می‌رسد، اما غیرممکن نیست. اخیرا یکی از بنیانگذاران آبسیدین اعلام کرد که این شرکت اگر یک روز شانس انجام چنین کاری را داشته باشد، با کمال میل روی بازی Fallout جدید کار می‌کند.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با ما و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamerant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده