نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۲

تمایل مایکروسافت به رقابت با فروشگاه‌ های گوگل پلی و اپ استور

طبق گزارشی جدید، مایکروسافت تمایل دارد فروشگاه محصولات موبایل خود را برای رقابت با اپل و گوگل راه‌اندازی کند.

شرکت مایکروسافت در سال‌های اخیر توجه بیشتری را معطوف به گسترش بخش گیمینگ خود کرده است. با اینکه کنسول‌ها و سرویس گیم پس ایکس باکس در مرکز این توجه این گسترش قرار گرفته‌اند، اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت نگاه ویژه‌ای به سایر بخش‌ها دارد. بدون شک بخش بازی‌های موبایل یک فضای ایده‌آل برای رشد کسب‌و‌کار به شمار می‌آید و بسیاری از ناشران بزرگ از جمله اکتیویژن، الکترونیک آرتز و سونی به استفاده از پتانسیل‌های آن امیدوار هستند. حال به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت نیز به فهرست ناشرانی اضافه شده است که قصد ورود جدی به بازار بازی‌های موبایل را دارند.

طبق گزارش‌های جدید به نظر می‌رسد ردموندی‌ها قصد دارند یک فروشگاه بازی موبایل را راه‌اندازی کنند تا با فروشگاه‌های بزرگی به مانند گوگل پلی و اپ استور شرکت اپل به رقابت بپردازد. در یک پرونده‌ی رسمی که اخیرا توسط نهاد نظارتی CMA انگلستان منتشر شد و به بررسی ابعاد مختلف خرید احتمالی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت پرداخته است، به تمایل شرکت مایکروسافت برای راه‌اندازی یک فروشگاه بازی جدید اشاره می‌شود. مایکروسافت در بیانیه‌ی خود گفته است که خرید اکتیویژن بلیزارد به آن‌ها کمک می‌کند تا نسل بعدی فروشگاه بازی خود روی پلتفرم‌های گوناگون از جمله گوشی‌های هوشمند را راه‌اندازی کنند. همچنین مایکروسافت ارائه‌ی محتوای شناخته‌شده و محبوب برای جذب بازیکنان به سمت پلتفرم جدید Xbox Mobile را ضروری می‌داند و امیدوار است که بتواند مصرف‌کنندگان را از فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور دور کند.

پوستر بازی diablo immortal که همه‌ی کلاس‌ها در آن مشاده می‌شوند

در پرونده‌ی منتشر شده توسط CMA آمده است: «این خرید، توانایی مایکروسافت را برای راه‌اندازی نسل بعدی فروشگاه بازی که در طیف وسیعی از دستگاه‌ها از جمله موبایل در دسترس خواهد بود، با استفاده از افزودن محتوای اکتیویژن بلیزارد، بهبود می‌بخشد. مایکروسافت با تکیه بر جامعه‌ی بازیبازان مخاطب اکتیویژن بلیزارد، به‌دنبال توسعه‌ی فروشگاه ایکس باکس روی موبایل است و از این طریق بازیکنان را به پلتفرم جدید Xbox Mobile جذب می‌کند. بااین‌حال، دور کردن مصرف‌کنندگان از فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور روی موبایل، نیازمند تغییرات عمده در رفتار مصرف‌کننده است. مایکروسافت امیدوار است که با ارائه محتوای شناخته شده و محبوب [اکتیویژن بلیزارد]، تمایل بیشتر بازیکنان را به امتحان چیزهای جدید برانگیزد».

در اوایل سال جاری میلادی ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد که بازی‌های موبایلی یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های خرید اکتیویژن بلیزارد به شمار می‌آیند.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده